A csokoládé szélütés ellen is hatásos
Újabb tanulmányok igazolták, hogy a csokoládé jótékony hatással van az érrendszerre, és rendszeres fogyasztása csökkenti a szélütés kockázatát. Egy felmérés viszont ellenkező eredménnyel járt.
A csokoládéban lévő kakaó sok flavoidot tartalmaz, amely a kutatók szerint gátolja a véralvadékok kialakulását.
A kanadai Hamiltonban lévő McMaster Egyetem tudósai három kutatás eredményeit elemezték. Az első, 44 ezer személy részvételével zajló felmérésből kiderült, hogy hetente egy adag csokoládé elfogyasztása 22 százalékkal csökkenti a szélütés kialakulásának kockázatát. A második tanulmány során ezerkétszáz személyt vizsgáltak, és megállapították, hogy heti ötven gramm csokoládé a felére csökkenti az agyi infarktus rizikóját.
A harmadik vizsgálat viszont az édesség egyetlen védő funkcióját sem támasztotta alá. Sarah Sahib kutató véleménye szerint elsősorban azt kellene tüzetesebben elemezni, hogy valóban a csokoládé csökkenti-e a szélütés kockázatát, vagy pedig az eleve egészségesebb emberek fogyasztanak inkább több édességet.
A tudósok áprilisban egy neurológuskonferencián ismertetik eredményeiket Torontóban.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt keleten még szakadozott felhőzet lesz az égen, máshol zavartalan napsütés melegíti a levegőt. Délután a napsütést inkább csak keleten zavarja meg kisebb felhősödés, kellemes időre készülhetünk. A szél mérsékelt északkeleti lesz. Hajnalban 0, 6 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 17, 20 fok között alakul. Késő este 7, 12 fok lesz. Pénteken számottevő fronthatás nem várható, a frontra érzékenyek is fellélegezhetnek. A légmozgás a szeles napok után végre mérsékelt marad. A hajnali hőmérsékletek...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- A reggeli rántotta kitart délig is
- Veszélyes lehet a szociális jetlag szindróma
- A hormonális fogamzásgátlók növelik a vérrög kialakulásának esélyét
- Kisebb súlyokkal is hatékonyan lehet erősíteni
- Biztonság és szex: nem egyenlő az unalommal
- A stroke és migrén a gyerekkorra is visszavezethető
- Öt tipp allergiaszezonra
- Korán felismerhető a terhesség legsúlyosabb szövődménye
- A zene a csecsemőket is fejleszti
- Miért működnek a bűvész trükkök?