A D-vitamin és a kálcium mégsem védi a szívet
A kalcium és D-vitamin étrend-kiegészítők nem védenek a szívproblémáktól és nem előzik meg a szélütést - állapította meg egy elemzés, melyben több, korábban közzétett tanulmányt tekintettek át bostoni kutatók.
Howard D. Sesso munkatársaival 17 korábbi tanulmány elemzése után megjegyezte, hogy az eddig elvégzett vizsgálatokat más célból tervezték, az átfogó kép kialakítását pedig az is nehezítette, hogy a vizsgált kiegészítők jelentősen különböztek egymástól.
Olyan tanulmányok is akadtak a szemügyre vett 17 között, amelyek igazolták a kalcium és a D-vitamin szívérrendszeri védőhatását, ám ezekben nem egészséges, hanem főként vesebeteg páciensek vettek részt. Az Annals of Internal Medicine című szakfolyóirat keddi számában megjelent közleményben Sesso azt javasolja, hogy egészséges emberek ne egészítsék ki étrendjüket kalciummal és D-vitaminnal.
A szakfolyóirat szerkesztőségi cikkben emlékeztet korábbi esetekre, amikor például az A-vitaminról és E-vitaminról hitték évekig, hogy többféle betegséget megelőznek. 2005-ben és 2007-ben azonban napvilágot láttak azok a nagyjelentések, amelyek kimutatták, hogy valójában mindkét vitamin-kiegészítés inkább emelte a halálozási kockázatot.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt keleten még szakadozott felhőzet lesz az égen, máshol zavartalan napsütés melegíti a levegőt. Délután a napsütést inkább csak keleten zavarja meg kisebb felhősödés, kellemes időre készülhetünk. A szél mérsékelt északkeleti lesz. Hajnalban 0, 6 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 17, 20 fok között alakul. Késő este 7, 12 fok lesz. Pénteken számottevő fronthatás nem várható, a frontra érzékenyek is fellélegezhetnek. A légmozgás a szeles napok után végre mérsékelt marad. A hajnali hőmérsékletek...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- D-vitaminnal a diabétesz ellen
- A D-vitamin hiány árthat a szívnek
- Mitől fehér a fehér?
- Kevés a gyerekek D-vitaminja
- Alzheimer-kóros betgeknek jót tesz a D-vitamin és az ázsiai konyha
- A D-vitamin hatékony ellenszere lehet a prosztataráknak
- Vitaminhiány esetén napozik egyet a kaméleon
- A D-vitamin hiány is okozhat magas vérnyomást
- A gyerekkori D-vitaminhiány növelheti a szklerózis multiplex kockázatát
- A reggeli rántotta kitart délig is
- Veszélyes lehet a szociális jetlag szindróma
- A hormonális fogamzásgátlók növelik a vérrög kialakulásának esélyét
- Kisebb súlyokkal is hatékonyan lehet erősíteni
- Biztonság és szex: nem egyenlő az unalommal
- A stroke és migrén a gyerekkorra is visszavezethető
- Öt tipp allergiaszezonra
- Korán felismerhető a terhesség legsúlyosabb szövődménye
- A zene a csecsemőket is fejleszti
- Miért működnek a bűvész trükkök?