A dioxin mégsem növeli a rák kialakulásának kockázatát?
A Dow Chemical vegyipari óriáscég munkásainak egészségügyi adatai alapján amerikai kutatók arra a megállapításra jutottak, hogy a dioxin nevű, sok vitát kiváltott vegyület - a hiedelemmel ellentétben - nem növelte körükben bizonyos ráktípusok kockázatát.
Az amerikai átlaglakosság halálozási adataival összehasonlítva a járványügyi szakemberek nem találtak nagyobb arányú rákos halálozást a növényvédőszert gyártó üzem munkásai között, akik átlagosan 36 évig voltak kitéve dioxinnak.
James J. Collins, a vegyipari cég Midlandben tevékenykedő kutatója és kollégái az American Journal of Epidemiology című szaklap augusztusi számában tették közzé a 1615 emberre kiterjedő tanulmányukat. A vizsgálat szerint négy munkásnál jelentkezett rosszindulatú szarkóma, összességében azonban nem találtak náluk több rákos megbetegedést, mint az átlaglakosság körében.
Kevéssel több diabétesz, szívroham, leukémia és úgynevezett nem-Hodgkin limfóma miatti halálozás volt az elemzésbe bevont munkások között, mint az átlaglakosságnál, ám az arányok nem mutattak egybeesést azzal, hogy mennyi ideig voltak kitéve a dioxin hatásának.
A dioxin emberi egészségre vonatkozó következményeit vizsgáló több száz tanulmány után "még mindig nincs tudományos konszenzus a dioxin lehetséges egészségügyi hatásairól" - állítja Collins. A kutató ezért további vizsgálatokat sürget, amelyekben a test dioxinszintjét is mérnék.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt északkelet felől tovább szakadozik, csökken a felhőzet, míg nyugaton továbbra is zömmel borús marad az idő. A nyugati határszélen gyenge havazás előfordulhat. Délután északkelet felől tovább csökken a felhőzet, az ország északkeleti harmadán már alig zavarja felhő a napsütést. Nyugaton, délnyugaton ugyanakkor borongós marad az idő, a nyugati határszélen eleinte kisebb havazás még előfordulhat. A szél mérsékelt északkeleti lesz. Hajnalban -21, -11 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke -10,...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- Egy vírusnak lehet köze a prosztatarák kialakulásához
- A szalmonella lehet hatékony a rák elleni harcban
- Sokkal gyakrabb a szívelégtelenség, mint a rák
- Házassággal a rák ellen
- A péniszrákot is a papillómavírus okozza, akárcsak a méhnyakrákot
- A marihuána lehet a prosztatarák gyógymódja
- Csökken a rákos halálozások száma az Államokban
- Súlyemeléssel csökkenthető a mellrákműtét utáni ödéma
- Vastagbélrák ellen is hatásos az aszpirin
- Összefüggést találtak a rák és a diabétesz között
- Tüdőrákot vérteszttel szűrnek
- Korai stádiumban az immunrendszer nem ismeri fel a hólyagrákot
- Célzott támadás a mellrák ellen
- Napi harminc perc mozgással megelőzhető a rák
- A radon a lakóépületekben növeli a tüdőrák kockázatát
- A gyerekkori sugárterápia növeli a mellrák kockázatát
- A tüdőrák ellen mégsem hatásos a talidomid
- Genetikai problémák miatt kisebb a rák túlélésének az esélye az afroamerikaiak
- A vegetáriánusokat kevésbé fenyegeti a rák
- Nanosejtekkel küzdenek a rák ellen
- Ausztriában is bevezetik az országos mellrákszűrést
- Rákos betegeknek nem javasolt a csapvíz fogyasztása
- Az egészben főtt sárgarépa jobban véd a ráktól
- Az emlőrák kialakulásában még sincs szerepe a húsevésnek
- Orvosok és politikusok összefogását sürgeti a Német Ráktársaság
- A férfiaknak nagyobb az esélyük a rákos megbetegedésekre
- Immunterápiával a rák ellen
- Sikeres a rádióhullámok alkalmazása a nyelőcsőrák megelőzésében
- Új vírusterápia a rák ellen
- Sikerrel alkalmazható a gyömbér a kemoterápia mellékhatásai ellen
- Engedélyeztek rákbetegséget kiszűrő embrióválasztást Spanyolországban
- A dió, a bor és a grapefruit is hatásos lehet a rák megelőzésénél
- Genetikai mutáció is okozhatja a gyerekkori tüdőrákot
- Azonosítottak két rákkeltő anyagot a dohányfüstben
- A kávé és tea csökkenti a méhrák kockázatát
- A dohányosok rákkockázatát növelheti a gyümölcsevés
- Nanorészecskék jelzik a rákos sejt fehérjéit
- Csak a nőket védi a kávé a vastagbélráktól
- A rendszeres éjszakai munka emlőrákot okozhat?
- Ígéretesek egy prosztatarák elleni szer kezdeti klinikai próbái
- Rákkeltő lehet a fekete fehérnemű színezőanyaga
- A szklerózis multiplexesek körében kisebb a rákkockázat
- A vegetáriánusok közül kevesebben kapnak rákot
- Már egy pohár bor is védhet a nyelőcsőrák ellen
- A vörösbor fogyasztása mégsem csökkenti a mellrák kockázatát
- Eltávolíthatók a rákot okozó gének az őssejtekből
- Rosszindulatú daganatok ellen nem véd a fokhagyma
- Az alkoholfogyasztás növeli a hasnyálmirigy rák kockázatát
- Az alkohol növeli a rák kockázatát a nőknél
- Nő a mellrákveszély a hormonkezelt menopauzás nőknél
- Az aktív életmód csökkenti a vastagbélrák kockázatát
- Pontosabban diagnosztizálható a prosztatarák
- Növeli a mellrák kockázatát a kombinált hormonpótlás
- Székely Tamás: a rák elleni küzdelemben a megelőzés a legfontosabb
- Az élelmiszer-adalékok és a rák
- Csodás módon eltűnt melldaganatok?
- A petefészek eltávolítása után is marad rákkockázat
- Megszületett az első olyan brit baba, akinél a fogantatása után vizsgálták a mellrákgén meglétét.
- A vitamin nem véd a rák ellen
- Kitolódott a gyermekvállalás időpontja
- Az agresszív emlőrák legyőzhető cinkkel
- Diéta alatt is engedélyezett a torta
- A főtt paradicsom segít megállítani a rákos sejteket
- Világítanak a daganatsejtek a folyadékbiopsziától
- Maradandó fejlődési zavarokat okozhat a testi fenyítés
- A mellrák ellen nem véd a szója
- A napfény hiánya is elősegítheti a stroke-ot
- A mozgás a rákból meggyógyultakon is segít
- A zöld tea jót tesz az idősebb szervezetnek