Hőmérséklet:
Fronthatás:
+ 26°C / + 32°C
nincs front
Időjárás tovább az orvosmeteorológiához
 
 
 

A folsavas étrendkiegészítők rákot okozhatnak

Forrás: MTI
2009. 11. 19. 15:00:00

Norvégiában végzett felmérések elemzése azt mutatta, hogy a folsavat és B12-vitamint szedő emberek nagyobb valószínűséggel haltak meg rákban, mint azok, akik nem alkalmazták ezeket az étrendkiegészítőket - közölték norvég kutatók.

A norvég Bergen városának egyetemi kórházában szívbetegek egészségi állapotát követték nyomon az orvosok. A páciensek folsavat és B12-vitamint szedtek, hogy csökkenjen szervezetükben a homocisztein nevű aminosav szintje. Utóbbi magas vérszintjét korábban összefüggésbe hozták a szívrohamok és szélütések kialakulásának veszélyével.

Marta Ebbing és kollégái a Journal of the American Medical Association (JAMA) című szaklapban kedden megjelent tanulmányukban arra a következtetésre jutottak, hogy a mintegy 6800 ember részvételével végzett két vizsgálatban a vitamint szedőknek 25 százalékkal nagyobb volt a tüdőrák miatti halálozási kockázata. Az általános rákos halálozás is nagyobb arányú volt a követéses vizsgálat három éve alatt azoknál, akik a B-vitaminok csoportjába tartozó két étrendkiegészítőt alkalmazták.

Norvégiában - több fejlett országgal ellentétben - nem dúsítják a lisztet és a kenyérféléket folsavval, így a vizsgálatban a kutatók az átlagnépességhez tudták viszonyítani a rákos halálesetek előfordulási arányát.

A folsav hiánya különösen a terhes nőknél jár kockázattal, mert a magzatnál idegcsőzáródási rendellenességeket, nyitott gerincet okozhat. Felnőtteknél a folsav és a B12-vitamin a vérképzésben, a sejtek növekedésében és szaporodásában játszik szerepet.

Értékelje Ön is!
Hozzászólások, vélemények (0) Szeretne hozzászólni?

Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük regisztráljon!

Ehhez a tartalomhoz még nem érkezett hozzászólás.
 
 

Keresés

részletes kereső... részletes kereső...