A halolaj jót tesz az agyműködésnek
Az Észak-Umbriai Egyetem kutatásai szerint egy bizonyos halolajtartalmú étrendkiegészítő szedése fokozhatja az agy vérellátását szellemi tevékenység végzése közben és csökkentheti a mentális fáradtságot a fiatal felnőttek körében.
A British Journal of Nutrition című szaklap online kiadásában megjelent kutatások elkészítése során sikerült bizonyítani, hogy bár a vizsgált két különböző omega-3 tartalmú halolajkapszula három hónapon át tartó szedése nem befolyásolja jelentősen a mentális funkciókat a 18-35 évesek körében, mégis csökkenti a szellemi fáradtságot és javítja a reakcióidőt.
Ezek az eredmények arra engednek következtetni, hogy az omega-3 tartalmú halolajkészítmények a várakozásokkal ellentétben nem növelik egyből és jelentősen a szellemi teljesítőképességet fiatal felnőttek esetében. Ennek oka az lehet, hogy ennek a korcsoportnak a tagjai amúgy is szellemi virágkorukat élik, vagy pedig magasabb dózisban, vagy hosszabb ideig kellene szedniük az étrend kiegészítőket a kívánt hatás elérésének érdekében.
Érdekes módon a dokozahexaénsavban (DHA) gazdag halolajak hasonló idő alatt képesek voltak az agy aktív régióinak véráramlását fokozni, így segítve a szellemi tevékenységet. A szakértők szerint a mostani kutatás bizonyítja, hogy az omega-3 tartalmú étrendkiegészítők segíthetnek megelőzni a kognitív hanyatlást és a demenciát az agy véráramlásának fokozásával.
A tudósok most az 50 és 70 év közötti korosztályban tervezik kipróbálni a halolaj-tartalmú étrend kiegészítőket. "Reméljük, hogy sikerül idősebb önkénteseket is megnyernünk a kutatásnak, amelyben a DHA 50 év felettiekre gyakorolt hatásait vizsgálnánk" - nyilatkozta Dr. Philippa Jackson, a kutatás vezetője.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt keleten még szakadozott felhőzet lesz az égen, máshol zavartalan napsütés melegíti a levegőt. Délután a napsütést inkább csak keleten zavarja meg kisebb felhősödés, kellemes időre készülhetünk. A szél mérsékelt északkeleti lesz. Hajnalban 0, 6 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 17, 20 fok között alakul. Késő este 7, 12 fok lesz. Pénteken számottevő fronthatás nem várható, a frontra érzékenyek is fellélegezhetnek. A légmozgás a szeles napok után végre mérsékelt marad. A hajnali hőmérsékletek...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- A reggeli rántotta kitart délig is
- Veszélyes lehet a szociális jetlag szindróma
- A hormonális fogamzásgátlók növelik a vérrög kialakulásának esélyét
- Kisebb súlyokkal is hatékonyan lehet erősíteni
- Biztonság és szex: nem egyenlő az unalommal
- A stroke és migrén a gyerekkorra is visszavezethető
- Öt tipp allergiaszezonra
- Korán felismerhető a terhesség legsúlyosabb szövődménye
- A zene a csecsemőket is fejleszti
- Miért működnek a bűvész trükkök?