Hőmérséklet:
Fronthatás:
+ 17°C / + 20°C
nincs front
Időjárás tovább az orvosmeteorológiához
 
 
 

A helytelen életmód is növeli a non-Hodgkin linfóma kialakulásának esélyét

Forrás: Medipress
2011. 11. 07. 16:00:00

Az Amerikai Rákkutató Szövetség nemrégiben megrendezett 10. nemzetközi konferenciáján közzétett eredmények szerint a fiatal felnőttek testsúlya és az étrend összefüggésben áll a non-Hodgkin limfóma kockázatával.

„A non-Hodgkin limfóma okait kevéssé ismerjük, és sajnos a betegség megelőzésével illetve kockázatának csökkentésével kapcsolatban sem tudunk sokat" - nyilatkozta Kimberly Bertrand, a Harvard Orvostudományi Egyetem kutatója. A Nurses' Health Study kutatási program adatainak korábbi elemzése alapján Shumin Zhang és munkatársai pozitív összefüggést mutattak ki a non-Hodgkin limfóma és a transzzsírok fogyasztása között, valamint fordított összefüggést a betegség és a zöldségfogyasztás között. Bertrand kutatócsoportja azzal bővítette ki ezt az elemzést, hogy az elhízás, az étrendi zsírok egyes típusai és a zöldség-gyümölcs összefüggését vizsgálta a non-Hodgkin limfóma (NHL) kockázatával.

Eredményeik azt mutatták, hogy a fiatal felnőttkori elhízás (18 és 21 év között) összefüggésben áll az NHL későbbi kialakulásának kockázatával. A legalább 30-as testtömeg-indexszel rendelkező férfiak esetében 64 százalékkal magasabb volt az NHL kialakulásának kockázata, mint a soványakban. Az elhízott nők esetében 19 százalékkal volt magasabb a kockázat.

Bár a teljes és a specifikus étrendi zsírok nem álltak összefüggésben az NHL kockázatával, az eredmények arra utaltak, hogy a legtöbb transzzsírt fogyasztó nőkben statisztikailag nem szignifikáns mértékben magasabb az NHL általános kockázata. Azt is kimutatták, hogy a naponta legalább négy adag zöldséget fogyasztó nőkben 16 százalékkal alacsonyabb az NHL kialakulásának kockázata, mint azokban, akik napi két adagnál kevesebbet fogyasztanak.

„Eredményeink arra utalnak, hogy a testsúly és az étrend módosítható kockázati tényezők lehetnek az NHL esetében" - foglalta össze a kutatást Bertrand.

Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?

Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!

Hazánkban péntek délelőtt keleten még szakadozott felhőzet lesz az égen, máshol zavartalan napsütés melegíti a levegőt. Délután a napsütést inkább csak keleten zavarja meg kisebb felhősödés, kellemes időre készülhetünk. A szél mérsékelt északkeleti lesz. Hajnalban 0, 6 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 17, 20 fok között alakul. Késő este 7, 12 fok lesz. Pénteken számottevő fronthatás nem várható, a frontra érzékenyek is fellélegezhetnek. A légmozgás a szeles napok után végre mérsékelt marad. A hajnali hőmérsékletek... Bővebben »

Share |
Értékelje Ön is!
Hozzászólások, vélemények (0) Szeretne hozzászólni?

Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!

Ehhez a tartalomhoz még nem érkezett hozzászólás.
 
 

Keresés

részletes kereső... részletes kereső...

 
 
Kiemelt betegségek
 
 
Kiemelt témák