A hosszabb séták segítenek megelőzni a stroke-ot
Csökkentheti egy új tanulmány szerint a nők a stroke-kockázatát, ha tornacipőt húznak, és hosszabb tempós sétára indulnak.
Azoknál a nőknél, akik tempósan gyalogolnak, 37 százalékkal volt alacsonyabb a stroke veszélye, azoknál pedig, akik legalább heti két órát sétáltak bármilyen ütemben, 30 százalékkal csökkent az agyi katasztrófa esélye - derült ki az Amerikai Szív Társaság Stroke című folyóiratának internetes kiadásában ismertetett tanulmányból.
Korábbi tanulmányok már rávilágítottak arra, hogy a fizikai aktivitás segít a stroke elkerülésében, a most ismertetett kutatás azonban arra összpontosított, hogy pontosan mely mozgásfélék lehetnek a nők legnagyobb segítségére ezen a téren.
"A dolgok a meghatározott ideig tartó tempós séta mellett szólnak" - mondta Jacob Sattelmair, a Harvard Egyetem közegészségüggyel foglalkozó iskolájának doktorandusza, a tanulmány vezető szerzője.
A 39 ezer női egészségügyi dolgozó részvételével készült kutatás 12 évet ölelt fel, a nők mindegyike 45 éves vagy annál idősebb volt. A 12 év alatt 579-en szenvedtek el agyi katasztrófát. A részvevőket időről időre megkérdezték arról, hogy milyen mozgást végeznek, a séta mellett megerőltetőbb sportok - biciklizés, futás úszás - is felmerültek, de a kutatók nem találtak kapcsolatot a megerőltetőbb mozgásfélék és a stroke csökkent veszélye között.
A szakemberek szerint elképzelhető, hogy a visszafogottabb teljesítmény kedvezőbben hat a vérnyomásra, amelynek megemelkedése az agyi katasztrófához vezető egyik jelentős tényező. A felmérések során a tudósok más kockázati tényezőket - így a pontos életkort, bizonyos gyógyszerek szedését vagy éppen a dohányzást - is figyelembe vettek.
A kutatók ismételten kiemelték: a magas vérnyomás mellett a szívbetegségek, a kettes típusú cukorbetegség, valamint az elhízás is növeli a stroke veszélyét. "Az agyi katasztrófához közvetlenül köthető tényezők mind javulnak a mozgás révén. Minden összefügg" - mondta az egyik szakember.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt északkelet felől tovább szakadozik, csökken a felhőzet, míg nyugaton továbbra is zömmel borús marad az idő. A nyugati határszélen gyenge havazás előfordulhat. Délután északkelet felől tovább csökken a felhőzet, az ország északkeleti harmadán már alig zavarja felhő a napsütést. Nyugaton, délnyugaton ugyanakkor borongós marad az idő, a nyugati határszélen eleinte kisebb havazás még előfordulhat. A szél mérsékelt északkeleti lesz. Hajnalban -21, -11 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke -10,...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- Kitolódott a gyermekvállalás időpontja
- Az agresszív emlőrák legyőzhető cinkkel
- Diéta alatt is engedélyezett a torta
- A főtt paradicsom segít megállítani a rákos sejteket
- Világítanak a daganatsejtek a folyadékbiopsziától
- Maradandó fejlődési zavarokat okozhat a testi fenyítés
- A mellrák ellen nem véd a szója
- A napfény hiánya is elősegítheti a stroke-ot
- A mozgás a rákból meggyógyultakon is segít
- A zöld tea jót tesz az idősebb szervezetnek