A jutalomért megeszik a zöldségeket a gyerekek
Jó hír azoknak, akik reménytelennek tűnő küzdelmet folytatnak gyermekükkel azért, hogy hajlandó legyen egy kis zöldséget is enni: egy kutatás szerint a szóbeli könyörgés általában hatástalan, ám az olyan apró jutalmak, mint egy matrica, hamar megváltoztatják a kicsik hozzáállását.
A kísérletbe 173 családot vontak be, akiket két csoportra osztottak: az egyikben a szülők matricát adtak a gyereknek, ha az megette a zöldséget, míg a másik tagjai rábeszéléssel próbáltak hatni a kicsikre. Az eredmények azt mutatták, hogy azok a négyévesek, akiket megjutalmaztak, ha ettek egy kis szeletet a nem igazán kedvelt zöldségből, hamar megváltoztatták az ízlésüket. Ugyanakkor a dicséret nem hozta meg a kívánt eredményt.
A kutatás vezetője, Jane Wardle, a Londoni Főiskola munkatársa így nyilatkozott: „Arra biztatjuk a szülőket, hogy minden nap jutalmazzák valamivel - de ne étellel - azt a gyereket, aki hajlandó akár csak egy egészen kicsi falatot is fogyasztani egy általa nem szeretett zöldségből."
Az American Journal of Clinical Nutrition című folyóiratban megjelent tanulmány szerint a szülők 12 napon keresztül minden nap felajánlottak a gyereknek egy kis szeletet valamilyen „célzöldségből", ami lehetett sárgarépa, zeller, uborka, zöldpaprika, káposzta vagy zöldborsó. A kísérlet végén a jutalmazott gyerekek pozitívabban nyilatkoztak ezekről az ételekről, sőt nem egy esetben finomnak minősítették a korábban elutasított zöldséget. A napi adagjukat is megdupláztak - 5 grammról 10 grammra -, és a kísérlet befejezése után három hónappal még mindig szívesen fogyasztották őket.
Szakértők szerint a kisgyerekeknek naponta négyszer kellene zöldséget vagy gyümölcsöt fogyasztaniuk, alkalmanként legalább annyit, amennyi elfér a tenyerükben. A mostani kutatás megegyezik egy korábbinak az eredményével, amely szintén azt mutatta, hogy jutalmazással a legkönnyebb helyes táplálkozásra szoktatni a gyerekeket.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt keleten még szakadozott felhőzet lesz az égen, máshol zavartalan napsütés melegíti a levegőt. Délután a napsütést inkább csak keleten zavarja meg kisebb felhősödés, kellemes időre készülhetünk. A szél mérsékelt északkeleti lesz. Hajnalban 0, 6 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 17, 20 fok között alakul. Késő este 7, 12 fok lesz. Pénteken számottevő fronthatás nem várható, a frontra érzékenyek is fellélegezhetnek. A légmozgás a szeles napok után végre mérsékelt marad. A hajnali hőmérsékletek...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- A többször mosott zöldséget is érdemes átmosni
- Egészséges élet egészséges életmóddal
- Sok színes zöldséget és gyümölcsöt kell fogyasztani az egészség megőrzéséhez
- A mediterrán étrend jótékony hatásai
- Túl kevés vitamin és ásványi anyag van az európai fiatalok szervezetében
- Egyszerűen alkalmazható tanácsok életmódváltáshoz
- Hogyan és mit együnk egészségünkért?
- A reggeli rántotta kitart délig is
- Veszélyes lehet a szociális jetlag szindróma
- A hormonális fogamzásgátlók növelik a vérrög kialakulásának esélyét
- Kisebb súlyokkal is hatékonyan lehet erősíteni
- Biztonság és szex: nem egyenlő az unalommal
- A stroke és migrén a gyerekkorra is visszavezethető
- Öt tipp allergiaszezonra
- Korán felismerhető a terhesség legsúlyosabb szövődménye
- A zene a csecsemőket is fejleszti
- Miért működnek a bűvész trükkök?