A kálciumos étrend-kiegészítők szedése elősegítheti a szívrohamot
A kalciumtartalmú étrend-kiegészítők, melyeket például idősebb korban csontritkulás ellen szednek, növelhetik a szívroham kockázatát - közölték kutatók pénteken a British Medical Journal (BMJ) című orvosi folyóiratban megjelent tanulmányukban.
A kutatók szerint most közzétett eredményeik azt sugallják, hogy szükség lenne a kalcium szerepének újragondolására a csontritkulás kezelésében.
Kalcium tablettákat jelenleg gyakran javasolnak a csontok egészségének javítására és fenntartására, ám egy nemrégiben zárult klinikai próba azt mutatta, hogy a kalcium szedése emelheti a szívroham és más kardiovaszkuláris problémák előfordulásának kockázatát az idősebb, egészséges nők körében.
További vizsgálatok céljából egy nemzetközi kutatócsoport - melyet Ian Reid, a Univeristy of Auckland (Új-Zéland) munkatársa vezetett - áttekintette tizenegy különböző, összesen 12 ezer páciens bevonásával készült klinikai teszt eredményeit.
Megállapították, hogy a kalcium kiegészítés mintegy 30 százalékkal megnövelte a szívroham kockázatát. A szélütés és a halálozás valószínűsége szintén emelkedett, bár kisebb mértékben. Az összefüggés független volt a résztvevők korától, nemétől, valamint a kiegészítő típusától.
Bár az egyénekre vonatkozó abszolút kockázat mértéke így is szerény, a kalcium kiegészítők igen elterjedt alkalmazása a népesség egészét tekintve jelentős egészségügyi következményekkel járhat.
Korábbi tanulmányok azt mutatták, hogy az étrend megváltoztatásával bevitt többlet kalcium nem növeli a kardiovaszkuláris problémák előfordulását, ami azt sugallja, hogy a kockázat a kiegészítőkhöz köthető.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt északkelet felől tovább szakadozik, csökken a felhőzet, míg nyugaton továbbra is zömmel borús marad az idő. A nyugati határszélen gyenge havazás előfordulhat. Délután északkelet felől tovább csökken a felhőzet, az ország északkeleti harmadán már alig zavarja felhő a napsütést. Nyugaton, délnyugaton ugyanakkor borongós marad az idő, a nyugati határszélen eleinte kisebb havazás még előfordulhat. A szél mérsékelt északkeleti lesz. Hajnalban -21, -11 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke -10,...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- Kitolódott a gyermekvállalás időpontja
- Az agresszív emlőrák legyőzhető cinkkel
- Diéta alatt is engedélyezett a torta
- A főtt paradicsom segít megállítani a rákos sejteket
- Világítanak a daganatsejtek a folyadékbiopsziától
- Maradandó fejlődési zavarokat okozhat a testi fenyítés
- A mellrák ellen nem véd a szója
- A napfény hiánya is elősegítheti a stroke-ot
- A mozgás a rákból meggyógyultakon is segít
- A zöld tea jót tesz az idősebb szervezetnek