A kávé az előrehaladott prosztataráktól is véd
A kávéfogyasztás az előrehaladott prosztatarák ellen is védi a férfiakat - állapították meg amerikai kutatók.
A Harvard Egyetem tudósai kutatásuk során ötvenezer férfit vizsgáltak húsz éven keresztül. A vizsgálat ideje alatt minden tizedik férfi betegedett meg prosztatarákban, de az erős kávéfogyasztók esetében hatvan százalékkal ritkábban alakult ki agresszív karcinóma, mint azoknál, akik kerülik a koffeintartalmú italokat.
Kathryn Wilson, a kutatás vezetője egy houstoni rákkutató konferencián hangsúlyozta: az összefüggést további kutatások során kell még vizsgálni, és további tanulmányokkal kell megerősíteni. Egyelőre a hatás okát is vizsgálják.
A kávé több száz olyan anyagot tartalmaz, amelyek befolyással vannak a különböző testi funkciókra. "Ez az élvezeti cikk hat az inzulinra, a szőlőcukor-anyagcserére és a nemi hormonok koncentrációjára is - mindezek szerepet játszanak a prosztatarák kialakulásánál" - hangsúlyozta Wilson.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt északkelet felől tovább szakadozik, csökken a felhőzet, míg nyugaton továbbra is zömmel borús marad az idő. A nyugati határszélen gyenge havazás előfordulhat. Délután északkelet felől tovább csökken a felhőzet, az ország északkeleti harmadán már alig zavarja felhő a napsütést. Nyugaton, délnyugaton ugyanakkor borongós marad az idő, a nyugati határszélen eleinte kisebb havazás még előfordulhat. A szél mérsékelt északkeleti lesz. Hajnalban -21, -11 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke -10,...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- A kávé nem gyógyítja a részegséget
- A kávé mégsem árt a szívnek
- Májbetegségek gyógyítója a kávé
- Kimutatták a kávé jótékony hatását az Alzheimer-kór tüneteinek enyhítésében
- Kávékivonattal a rossz lehelet ellen
- A kávé és tea csökkenti a méhrák kockázatát
- Csak a nőket védi a kávé a vastagbélráktól
- A kávékedvelők a szívinfarktust is könnyebben megússzák
- A nagy kávéfogyasztók könnyebben hallucinálnak
- A kávé védhet a szájráktól
Hasonló betegségek
- Kitolódott a gyermekvállalás időpontja
- Az agresszív emlőrák legyőzhető cinkkel
- Diéta alatt is engedélyezett a torta
- A főtt paradicsom segít megállítani a rákos sejteket
- Világítanak a daganatsejtek a folyadékbiopsziától
- Maradandó fejlődési zavarokat okozhat a testi fenyítés
- A mellrák ellen nem véd a szója
- A napfény hiánya is elősegítheti a stroke-ot
- A mozgás a rákból meggyógyultakon is segít
- A zöld tea jót tesz az idősebb szervezetnek