A koffeinmentes kávé élesíti a memóriát
A Mount Sinai Orvostudományi Egyetem kutatói a Nutritional Neuroscience online kiadásában megjelent tanulmányukban kimutatták, hogy a koffeinmentes kávé serkenti a 2-es típusú cukorbetegséggel összefüggő agyi energia-anyagcserét. Ez az agyi diszfunkció a demencia és más neurodegeneratív betegségek, például az Alzheimer-kór egyik ismert kockázati tényezője.
Az egyetem kutatói Giulio Maria Pasinetti vezetésével azt vizsgálták, hogy a szabványos koffeinmentes kávéval végzett étrendkiegészítés a diabétesz kialakulását megelőzően javítja-e az inzulin-rezisztenciát és a glükózfelhasználást az étrend által kiváltott 2-es típusú diabéteszben szenvedő egerekben. Kimutatták, hogy az agy hatékonyabban tudta feldolgozni a glükózt, hatékonyabban hasznosította az agysejtek energiaszükségletéhez. A glükóz hasznosítása a 2-es típusú diabéteszben szenvedő emberek agyában csökken, ami neurodegeneratív rendellenességek kialakulásához vezethet.
A kávéfogyasztás azonban nem mindenkinek tesz jót, mivel olyan szív-érrendszeri kockázatokkal járhat, mint a megnövekedett koleszterinszint és vérnyomás, amelyek a szívbetegség, a stroke és a korai halálozás fokozott kockázatával állnak összefüggésben. Ezeket a negatív hatásokat a kutatók főként a kávé magas koffeintartalmának tulajdonították. Az új tanulmány azonban azt bizonyítja, hogy a kávé egyéb összetevői egészségügyi előnyökkel járnak az egerekben. Dr. Pasinetti a kutatás következő lépéseként az étrendkiegészítőként fogyasztott koffeinmentes kávé megelőző szerepét vizsgálja majd az emberekben.
„Az arra utaló új eredmények fényében, melyek szerint az Alzheimer-kórral és más, öregedéssel járó neurodegeneratív betegségekkel összefüggő kognitív hanyatlást olyan neuropatológiai állapotokra lehet visszavezetni, amelyek a betegség kialakulása előtt több évtizeddel indultak meg, kulcsfontosságú a megelőző kezelések kifejlesztése az ilyen betegségek ellen" - állítja Pasinetti.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt keleten még szakadozott felhőzet lesz az égen, máshol zavartalan napsütés melegíti a levegőt. Délután a napsütést inkább csak keleten zavarja meg kisebb felhősödés, kellemes időre készülhetünk. A szél mérsékelt északkeleti lesz. Hajnalban 0, 6 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 17, 20 fok között alakul. Késő este 7, 12 fok lesz. Pénteken számottevő fronthatás nem várható, a frontra érzékenyek is fellélegezhetnek. A légmozgás a szeles napok után végre mérsékelt marad. A hajnali hőmérsékletek...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- Rendszeres kávézással megelőzhetjük a prosztata-rákot?
- A kávézás emeli a nők ösztrogénszintjét
- A méhrák ellenszere lehet a kávé
- A rendszeresen kávézó nők ritkábban depressziósak
- A kávé esetében is működik a placebo effektus
- A kávé nem hogy ártalmas, de csodát tehet az egészséggel
- Nem növeli a kávé a magas vérnyomás kockázatát
- Rákkeltő anyagokat tartalmaznak a kávékapszulák
- Agytumorokat előzhet meg a kávé és a tea
- A tea és a kávé egyaránt védi a szívet
- A tea és a kávé sem minden formában védi a szívet
- Kávészemekből készülhet rovarirtószer
- Down-kóros személyzet a kávéházban
- Szívbarát a kávé
- Már egy csésze kávénak is súlyos következményei lehenek
- A kávé és a tea gátolja a diabétesz kialakulását
- A kávé az előrehaladott prosztataráktól is véd
- A kávé nem gyógyítja a részegséget
- A kávé mégsem árt a szívnek
- A reggeli rántotta kitart délig is
- Veszélyes lehet a szociális jetlag szindróma
- A hormonális fogamzásgátlók növelik a vérrög kialakulásának esélyét
- Kisebb súlyokkal is hatékonyan lehet erősíteni
- Biztonság és szex: nem egyenlő az unalommal
- A stroke és migrén a gyerekkorra is visszavezethető
- Öt tipp allergiaszezonra
- Korán felismerhető a terhesség legsúlyosabb szövődménye
- A zene a csecsemőket is fejleszti
- Miért működnek a bűvész trükkök?