A mirrha hatása a koleszterinre
Az International Journal of Food Safety-ben jelent meg egy tanulmány, amelynek szerzője állítja, hogy a mirrha csökkenti a koleszterinszintet.
A mirrhát Nyugaton főleg arról ismerik, hogy a három napkeleti király, Gáspár, Menyhért és Boldizsár a Kis Jézusnak szánt ajándékainak egyike volt. A keleti országokban azonban évszázadok óta használják torokfájás, fogíny-gyulladás, égési sebek,
vértolulás ellen.
A szaúd-arábiai King Abd al-Aziz egyetem kutató csoportja fehéregereken végzett kísérleteket. A mirrha gyantájával vegyített fűkeverékkel etették őket. Ennek eredményeképpen az egerek „rossz" koleszterinje, az LDL szintje jelentősen csökkent, míg a „jó" koleszterin, a HDL, emelkedett.
Bár szükség van még további kutatásokra annak érdekében, hogy meg lehessen oldani, hogyan lehet alkalmazni a mirrhát az embereknél, a kutatók szerint más, emberi fogyasztásra alkalmas füvekkel vagy egyes koleszterin elleni gyógyszerekkel.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt északkelet felől tovább szakadozik, csökken a felhőzet, míg nyugaton továbbra is zömmel borús marad az idő. A nyugati határszélen gyenge havazás előfordulhat. Délután északkelet felől tovább csökken a felhőzet, az ország északkeleti harmadán már alig zavarja felhő a napsütést. Nyugaton, délnyugaton ugyanakkor borongós marad az idő, a nyugati határszélen eleinte kisebb havazás még előfordulhat. A szél mérsékelt északkeleti lesz. Hajnalban -21, -11 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke -10,...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- Mona Lisa és a magas koleszterin
- A vörös rizs csökkenti a vérkoleszterint
- Az alacsony koleszterin véd a prosztatarák ellen
- Koleszterincsökkentővel az influenza ellen?
- A koleszterincsökkentés műtét után is hasznos
- Egyen lenmagot az alacsony koleszterinért
- A magas koleszterin elősegíti az Alzheimer-kór kialakulását?
- Már heti egy óra mozgás is csökkenti a koleszterinszintet
- A rizs koleszterincsökkentő hatásáról
- A változás kora a koleszterinszintet is megnövelheti
- A koleszterinszer a prosztatának is jót tehet
- Nyáron a koleszterin fogyásnak indul
- Koleszterincsökkentő a vénás thromboembolia csökkentésére
- Harc a koleszterin ellen - 8 tipp a helyes táplálkozásért
- Koleszterin - Ártó szenvedélyünk az evés
- Felszabadítható a lerakódott kóros koleszterin
Hasonló betegségek
- Maradandó fejlődési zavarokat okozhat a testi fenyítés
- A mellrák ellen nem véd a szója
- A napfény hiánya is elősegítheti a stroke-ot
- A mozgás a rákból meggyógyultakon is segít
- A zöld tea jót tesz az idősebb szervezetnek
- A diabétesz növeli a születési rendellenességek kockázatát
- A szájrák kockázatát növelheti a bor
- Vérnyomáscsökkentő a lila burgonya
- Az antipszichotikumok negatív hatással vannak az anyagcserére
- Fertőzésként terjed a testben az Alzheimer-kór