A pizza és az üdítők adója csökkentené a túlsúlyosak számát

Az egészségtelen ételek megadóztatását támogatják amerikai kutatók egy 22 éven át tartó követéses vizsgálat eredménye alapján.
Az Archives of Internal Medicine című szaklapban hétfőn jelent meg az a tanulmány, amely szerint a cukros üdítőkre és a pizzára kivetett 18 százalékos adó hatására annyival csökkenne az amerikaiak kalória-bevitele, hogy évente akár 2 kilogrammal is alacsonyabb lehetne az átlagos testsúly.
A túlsúly és az elhízás járványszerű méreteket öltött az Egyesült Államokban, hiszen a legutóbbi felmérések szerint az amerikaiak kétharmada e két csoport valamelyikébe tartozik.
Az Észak-Karolinai Egyetem munkatársai Kiyah Duffey vezetésével 5115 fiatal (18-30 éves) felnőtt étrendjére és egészségére vonatkozó adatokat elemeztek. A követéses vizsgálat 1985 és 2006 között tartott.
Az adatokat az élelmiszerárakkal összevetve a kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy húsz év alatt az árak 10 százalékos emelkedésével együtt járt az üdítőkkel bevitt kalória 10 százalékos, valamint a pizzával bevitt kalória 12 százalékos csökkenése. A kutatók úgy vélik, hogy egy 18 százalékos adó következményeként naponta 56 kalóriával kevesebbet fogyasztanának az amerikaiak üdítőből és pizzából.

Ettől eltérő eredményre jutott egy másik kutatócsoport a szintén egészségtelen, sós termékek megadóztatásával kapcsolatban. Crystal Smith-Spangler és munkacsoportja számítógépes modellkísérletéről az Annals of Internal Medicine című szaklapban számolt be. Azt nézték meg, hogy miként alakulna a sócsökkentés az élelmiszeripar közreműködésével, megegyezés alapján, illetve akkor, ha ezt sóadó bevezetésével igyekeznének kikényszeríteni. Eredményeik szerint az élelmiszeripar együttműködésével az egészségügyi vezetés az amerikaiak sófogyasztását 9,5 százalékkal csökkenthetné, ami a 40-85 éves emberek körében 513.885 szélütést és 480.385 szívinfarktust előzne meg. Modellszámításaik szerint a sóadó bevezetése az ország területén élők sófogyasztását csak hat százalékkal mérsékelné.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt északkelet felől tovább szakadozik, csökken a felhőzet, míg nyugaton továbbra is zömmel borús marad az idő. A nyugati határszélen gyenge havazás előfordulhat. Délután északkelet felől tovább csökken a felhőzet, az ország északkeleti harmadán már alig zavarja felhő a napsütést. Nyugaton, délnyugaton ugyanakkor borongós marad az idő, a nyugati határszélen eleinte kisebb havazás még előfordulhat. A szél mérsékelt északkeleti lesz. Hajnalban -21, -11 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke -10,...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- Kitolódott a gyermekvállalás időpontja
- Az agresszív emlőrák legyőzhető cinkkel
- Diéta alatt is engedélyezett a torta
- A főtt paradicsom segít megállítani a rákos sejteket
- Világítanak a daganatsejtek a folyadékbiopsziától
- Maradandó fejlődési zavarokat okozhat a testi fenyítés
- A mellrák ellen nem véd a szója
- A napfény hiánya is elősegítheti a stroke-ot
- A mozgás a rákból meggyógyultakon is segít
- A zöld tea jót tesz az idősebb szervezetnek