Hőmérséklet:
Fronthatás:
+ 18°C / + 28°C
kettős front
Időjárás tovább az orvosmeteorológiához
 
 
 

A progeszteron megelőzheti a koraszülést

Forrás: Medipress
2011. 12. 22. 12:00:00

Öt korábbi tanulmány eredményeinek elemzése újabb bizonyítékot szolgáltatott arra nézve, hogy a természetes körülmények között is termelődő progeszteron adása csökkenti a koraszülések számát az arra hajlamos nők esetében.

A rövid méhnyakkal rendelkező várandós kismamák esetében nagyobb a kockázata annak, hogy idő előtt szülik meg gyermeküket. A méhnyak a méh egy része, mely a szülés során megrövidül és kinyílik, így biztosít utat a magzat számára. A koraszülöttek, akik több mint három héttel a 40. hét előtt látják meg a napvilágot, gyakrabban halnak meg egy éves koruk előtt. Esélyesebbek a légzési nehézségek, agyi bénulás, tanulási zavarok, siketség és vakság kialakulására is.

Az Egyesült Államok Nemzeti Egészségügyi Intézetének (NIH) egyik kutatása már jelezte, hogy a progeszteron adagolásával csökkenthető a koraszülések aránya. A szóban forgó kutatás, mely American Journal of Obstetrics and Gynecology című folyóiratban jelent meg, egy metaelemzés. Ez egy olyan statisztikai eljárás, mely több kutatás adatait hasonlítja össze ugyanarra a kérdésre nézve. Kiderült, hogy az előzetes kutatásokban tesztelt kezelés csökkentette a 27. és 34. hét közötti koraszülések kockázatát, a 28. hét előtti szülések aránya pedig a felére esett vissza.

A kutatások a hüvelyi úton alkalmazott progeszteronkészítményeket elemezték, melyből 90-200 milligramot használtak naponta. Az is kiderült, ha a szer alkalmazása mellett mégis koraszülés következett be, a kicsik halálozási kockázata 43 százalékkal, a légzési nehézségek 52 százalékkal, a másfél kiló alatti súly 45 százalékkal, az intenzív kezelésre szorulók száma 25 százalékkal, a gépi lélegeztetést igénylőké pedig 34 százalékkal esett vissza.

Az eredmények alapján a kutató azt javasolták, hogy az orvosok rutinszerűen vizsgálják meg várandós pácienseik méhszáját a 19-24. héten. Ha a méhszájat rövidnek találják (10-20 milliméter között), akkor kezdjék meg a progeszteronos kezelést, a 20-37. hét során napi 90 mg-os adagban. „Az elemzések igazolták, hogy a rutinvizsgálat és a vaginális progeszteronpótlás alkalmazása nagy mértékben csökkenti a rövid méhnyakkal rendelkező nők esetében a koraszülést, továbbá a koraszülésből adódó komplikációkat gyermekeiknél." - mondta a metaelemzés vezetője, Roberto Romero, a Eunice Kennedy Shriver Intézet Perinatális Kutató Részlegének feje. Dr. Romero és munkatársai 14 másik szerzővel működtek közre az Egyesült Államok, Ausztria, Brazília, Dánia, India, Dél-Afrika, Törökország és az Egyesült Királyság területéről. Az öt kutatás anyagából összesen 775 nő adatait vetették össze.

Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?

Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!

Hazánkban kedd délelőtt az ország nagy részén erősen felhős lesz az ég, és többfelé várható eső, zápor. Északkeleten azonban napsütésre számíthatunk, és ott gyorsan melegszik a levegő. Délután dél, délnyugat felől felszakadozik a felhőzet, és időnként kisüt a nap, de szórványosan további eső, zápor, néhol zivatar kialakulhat. Északkeleten pedig a sok napsütést követően ekkor fordulnak elő heves záporok, zivatarok. A szél élénk keleti lesz. Hajnalban 13, 18 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 18, 28 fok között alakul.... Bővebben »

Share |
Értékelje Ön is!
Hozzászólások, vélemények (0) Szeretne hozzászólni?

Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!

Ehhez a tartalomhoz még nem érkezett hozzászólás.
 
 

Keresés

részletes kereső... részletes kereső...

 
 
Kiemelt betegségek
 
 
Kiemelt témák