A tej segít a köszvényt elkerülni
Az Annals of the Rheumatic Diseases online kiadásában megjelent kutatás szerint a tejtermékekben előforduló két vegyülettel dúsított sovány tej napi fogyasztása segíthet csökkenteni a köszvény fellángolásainak gyakoriságát. A korábbi, hosszútávú kutatások azt mutatták, hogy nagyobb a köszvény kockázata azokban az emberekben, akiknek étrendje kevés tejterméket tartalmaz. Kísérleti kutatások pedig kimutatták, hogy a tejtermékekben található bizonyos összetevők, különösen a glikomakropeptid (GMP) és a G600 tejzsír kivonat (G600), mérséklik a húgysav kristályokra adott gyulladásos választ.
Az új-zélandi Auckland Egyetem kutatói Nicola Dalbeth vezetésével 120 köszvényes beteget vizsgáltak három hónapig. A betegek mindegyike legalább két fellángolást tapasztalt az elmúlt négy hónap során. A pácienseket három csoportba osztották. Az egyik laktózport, a másik sovány tejport, a harmadik pedig GMP-vel és G600-zal dúsított sovány tejport kapott. A porokat 250 ml vízbe keverték, és vanília ízű turmix formájában naponta fogyasztották. A résztvevők havonta egyszer kontrollra mentek egy reumatológiai központba, ahol ellenőrizték állapotukat. A kutatás elején nem tapasztaltak jelentős eltéréseket a csoportok között a fellángolások gyakorisága, illetve a kezeléshez szükséges gyógyszerek terén.
A kutatás végén azonban az eredmények azt mutatták, hogy a dúsított sovány tejport tartalmazó étrenden élők esetében jelentős mértékben csökkent a fellángolások gyakorisága, mint a másik két csoport tagjaiban. Esetükben a fájdalom terén is jelentősebb javulás mutatkozott, és a vizeletben kimutatható húgysav szintje is csökkent. A dúsított sovány tej ráadásul nem segítette elő a testsúly gyarapodását, és a káros vérzsírok szintjét sem növelte.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban kedd délelőtt az ország nagy részén erősen felhős lesz az ég, és többfelé várható eső, zápor. Északkeleten azonban napsütésre számíthatunk, és ott gyorsan melegszik a levegő. Délután dél, délnyugat felől felszakadozik a felhőzet, és időnként kisüt a nap, de szórványosan további eső, zápor, néhol zivatar kialakulhat. Északkeleten pedig a sok napsütést követően ekkor fordulnak elő heves záporok, zivatarok. A szél élénk keleti lesz. Hajnalban 13, 18 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 18, 28 fok között alakul....
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- Elősegítheti a prosztatarák kialakulását a fiatalkori tejfogyasztás
- Tejporral jobban kezelhető a tejallergia
- A tej és a szója proteinjei csökkentik a vérnyomást
- Hat hónapos kor alatt is adható tehéntej a babának
- A tej, mint stresszoldó
- A túlsúlyos gyerekek nem fogynak a zsírszegény tejtermékektől
- A tejtermékek fogyasztása nem befolyásolja az élettartamot
- Melatoninnal dúsított „álomtej”
- Melatoninos tejjel az alvászavar ellen
- A tehéntej megvédheti a csecsemőt az allergia kialakulásától
- A szabadon tartott tehén teje egészségesebb
- Tévhitek a tejről
- Gyakori probléma az alvajárás
- A sok cukor lassítja az agyat
- A reggeli rántotta kitart délig is
- Veszélyes lehet a szociális jetlag szindróma
- A hormonális fogamzásgátlók növelik a vérrög kialakulásának esélyét
- Kisebb súlyokkal is hatékonyan lehet erősíteni
- Biztonság és szex: nem egyenlő az unalommal
- A stroke és migrén a gyerekkorra is visszavezethető
- Öt tipp allergiaszezonra
- Korán felismerhető a terhesség legsúlyosabb szövődménye