A telített zsírok nem feltétlenül ártanak a szívnek
A főként húsokban és tejtermékekben található telített zsírok rossz hírben állnak, ám több korábbi tanulmány mostani elemzése nem igazolta a telített zsírok fogyasztása és a szívkockázat növekedése közti összefüggést.
A telített zsírsavak emelik a vérben a "rossz", LDL koleszterin szintjét, ezt viszont a szívbetegségek és a szélütés kockázati tényezőjeként tartják számon a szakemberek. Az egészségügyi ajánlásokba ezért bekerült, hogy az emberek kerüljék a zsíros húsok, a vaj és más zsíros tejtermékek fogyasztását.
Az összesen 348 ezer felnőttre kiterjedő 21 korábbi, követéses tanulmány eredményeit összegző új elemzés azonban nem talált egyértelmű bizonyítékot arra, hogy a telítetlen zsírok nagyobb mértékű fogyasztása emelné a szívbetegség vagy a szélütés kockázatát.
Szakemberek azonban arra intenek, hogy az American Journal of Clinical Nutrition című szaklapban közzétett megállapítások nem jelentik azt, hogy bármilyen mennyiségben ártalmatlan lenne a telített zsír. Robert Eckel, a denveri University of Colorado munkatársa hangsúlyozta, hogy az étrend és a szív egészsége közötti összefüggés kutatásánál sokkal inkább a "táplálkozási mintázatra" kell figyelni, semmint a diéta egy-egy alkotóelemére.
Az úgynevezett mediterrán diéta, amely gazdag gyümölcsben, zöldségben, valamint teljes kiőrlésű gabonát, halat és telítetlen növényi olajokat tartalmaz, bizonyítottan csökkenti a szívbetegségek és a szélütés előfordulási kockázatát.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt északkelet felől tovább szakadozik, csökken a felhőzet, míg nyugaton továbbra is zömmel borús marad az idő. A nyugati határszélen gyenge havazás előfordulhat. Délután északkelet felől tovább csökken a felhőzet, az ország északkeleti harmadán már alig zavarja felhő a napsütést. Nyugaton, délnyugaton ugyanakkor borongós marad az idő, a nyugati határszélen eleinte kisebb havazás még előfordulhat. A szél mérsékelt északkeleti lesz. Hajnalban -21, -11 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke -10,...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- A telített zsírok nem hagyják, hogy abbahagyjuk az evést
- Már heti egy óra mozgás is csökkenti a koleszterinszintet
- New York éttermeiből eltűntek a transzzsírok
- Egy kapszulában minden szívbaj gyógyítója
- A mediterrán étrend jótékony hatásai
- Nem árt a tojásevés
- A soványabb, ám nem telített zsírsavakban gazdag étrend serkenti a memóriát
- A női szívek is sérülékenyek
- Kitolódott a gyermekvállalás időpontja
- Az agresszív emlőrák legyőzhető cinkkel
- Diéta alatt is engedélyezett a torta
- A főtt paradicsom segít megállítani a rákos sejteket
- Világítanak a daganatsejtek a folyadékbiopsziától
- Maradandó fejlődési zavarokat okozhat a testi fenyítés
- A mellrák ellen nem véd a szója
- A napfény hiánya is elősegítheti a stroke-ot
- A mozgás a rákból meggyógyultakon is segít
- A zöld tea jót tesz az idősebb szervezetnek