A vizelettartási problémára a súlyvesztés is megoldást jelenthet
A vizelettartási problémákkal küzdő túlsúlyos nők tünetei gyakran javulnak, ha pár kilónyi feleslegtől megszabadulnak - állapították meg amerikai kutatók.
A túlsúly, különösen a hasi tájon lévő többlet az inkontinencia egyik kockázati tényezője, ám az Obstetrics and Gynecology című szakfolyóirat augusztusi számában közzétett tanulmány szerint már 5-10 százalékos fogyás is elegendő a tünetek jelentős javulásához.
A követéses vizsgálatba 338 túlsúlyos vagy kövér, vizelettartási problémával élő nőt vontak be a Brown Iniversity (Providence, Rhode Island) kutatói. A résztvevőket véletlenszerűen két csoportba osztották, az egyikben diéta és mozgásprogram szerepelt, a másik csoportban lévők viszont csak oktatást kaptak. A nők 18 hónapon át jegyezték fel tüneteiket. Jelentős javulásnak azt tekintették a tanulmány szervezői, ha az vizelettartási problémát jelző események száma heti átlagban legalább 70 százalékkal csökkent.
A tanulmány végére a kezdeti testsúlyukból 5-10 százalékot leadó nők 54 százaléka tapasztalt jelentős javulást. Ez egy 90 kilogrammos nőnél mindössze 4,5-9 kilogrammos fogyást jelent. A vizsgálatban úgy találták, hogy az ennél nagyobb arányú súlycsökkenés nem járt további előnnyel az inkontinencia szempontjából.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt északkelet felől tovább szakadozik, csökken a felhőzet, míg nyugaton továbbra is zömmel borús marad az idő. A nyugati határszélen gyenge havazás előfordulhat. Délután északkelet felől tovább csökken a felhőzet, az ország északkeleti harmadán már alig zavarja felhő a napsütést. Nyugaton, délnyugaton ugyanakkor borongós marad az idő, a nyugati határszélen eleinte kisebb havazás még előfordulhat. A szél mérsékelt északkeleti lesz. Hajnalban -21, -11 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke -10,...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- Kitolódott a gyermekvállalás időpontja
- Az agresszív emlőrák legyőzhető cinkkel
- Diéta alatt is engedélyezett a torta
- A főtt paradicsom segít megállítani a rákos sejteket
- Világítanak a daganatsejtek a folyadékbiopsziától
- Maradandó fejlődési zavarokat okozhat a testi fenyítés
- A mellrák ellen nem véd a szója
- A napfény hiánya is elősegítheti a stroke-ot
- A mozgás a rákból meggyógyultakon is segít
- A zöld tea jót tesz az idősebb szervezetnek