Hőmérséklet:
Fronthatás:
- 10°C / - 4°C
nincs front
Időjárás tovább az orvosmeteorológiához
 
 
 

A zöld tea hosszabb életet biztosít

Forrás: MTI
2009. 09. 16. 12:00:00

A naponta hét csésze zöld teát vagy akár annál is többet elfogyasztó, idős emberek általában tovább élnek, mint azok, akik nem szeretnek teázni - állapították meg japán kutatók. Vizsgálatukat a nemzetközi szakfolyóirat, az Annals of Epidemiology legújabb száma közölte.

A szakirodalom szerint a zöld teát négyezer éve a kínaiak fedezték fel. Ázsiában évezredek óta gyógyszerként is használatos, és főleg a japán kereskedők útján mind az Egyesült Államokban, mind Európában is igen népszerűvé vált.

A zöld tea leveleiben igen sok a biológiailag aktív anyag. Antioxidánsok, flavonoidok vannak benne, és ezek az életfolyamatok szempontjából kedvezőek. Mivel a "rossz" LDL-koleszterin akkor épül be az erek falába, amikor oxidálódik, ezért az ezt a folyamatot gátló antioxidánsok fékezik az érelmeszesedést. A flavonoidoknak köszönhető sok olyan, egészségünk szempontjából népszerű tápanyag kedvező hatása, mint a vörösbor vagy a csokoládé.

A zöld tea hatóanyagai ugyancsak ide tartoznak. A fogyókúrázók is gyakran isszák ezt az italt, mert egyes elméletek szerint fokozza a kalóriaégetést. Ezt megbízható vizsgálatokkal ugyan nem sikerült bizonyítani, de ha valaki sós, olajos burgonyaszirom rendszeres rágcsálása helyett mindig megiszik egy csésze teát, bizonyosan veszít a túlsúlyból.

A távol-keleti gyógyítás szinte minden betegség kezelésére alkalmazta a zöld teát, a fejfájástól a depresszióig. A tudományos orvoslás is mind több, megfelelően ellenőrzött vizsgálattal igyekszik tisztázni a tea értékét a betegségek megelőzésében és ellátásában. Nemrég például arra utaló megfigyeléseket közöltek, hogy az idült ízületi gyulladás kedvezően befolyásolható zöld tea rendszeres fogyasztásával.

Most japán kutatók 65-84 éves idős embereket vizsgáltak az ország különböző területein. A hat esztendei megfigyelésnek összesen tizennégyezer időskorú résztvevője volt. Jorifudzsi Takasi és munkatársai az együttműködő személyektől igen részletes táplálkozási adatokat kértek, és a zöld tea fogyasztását külön értékelték.

Mind a nők, mind a férfiak életkilátásai abban a csoportban voltak a legjobbak, amelyiknek tagjai naponta hét vagy annál is több csésze zöld teát ittak. Mind a szív- és érrendszeri halálozást, mind a rosszindulatú daganatok előfordulását késleltette a zöld tea.

Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?

Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!

Hazánkban péntek délelőtt északkelet felől tovább szakadozik, csökken a felhőzet, míg nyugaton továbbra is zömmel borús marad az idő. A nyugati határszélen gyenge havazás előfordulhat. Délután északkelet felől tovább csökken a felhőzet, az ország északkeleti harmadán már alig zavarja felhő a napsütést. Nyugaton, délnyugaton ugyanakkor borongós marad az idő, a nyugati határszélen eleinte kisebb havazás még előfordulhat. A szél mérsékelt északkeleti lesz. Hajnalban -21, -11 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke -10,... Bővebben »

Share |
Értékelje Ön is!
Hozzászólások, vélemények (0) Szeretne hozzászólni?

Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!

Ehhez a tartalomhoz még nem érkezett hozzászólás.
 
 

Keresés

részletes kereső... részletes kereső...

 
 
Kiemelt betegségek
 
 
Kiemelt témák