A zöld tea jót tesz az idősebb szervezetnek
Az elmúlt pár év során számos kutatás vette górcső alá a zöld teák egészségre gyakorolt jótékony hatásait. A kutatási eredmények alapján megállapítható, hogy a zöld tea rendszeres fogyasztása csökkenti az olyan időskorra jellemző betegségek, mint a csontritkulás, a stroke és a kognitív leépülés valószínűségét.
A Tokiói Orvosi Egyetem kutatói által végzett új tanulmány arra a megállapításra jutott, hogy az olyan idős emberek körében, akik rendszeresen isznak zöld teát, jóval kisebb eséllyel alakulnak ki funkcionális fogyatékosságok, mint azok között, akik nem fogyasztanak zöld teát. A kutatócsoport összesen 13 998 hatvanöt évnél idősebb felnőtt étkezési, ivási, és egészségügyi szokásait követték nyomon egy hároméves periódus során, illetve felhasználták még a japán egészségbiztosító rendszer adatbázisából származó statisztikai adatokat is.
Az adatok feldolgozása után a kutatók arra az eredményre jutottak, hogy azoknak az idős embereknek, akik naponta legfeljebb csak egy csésze, vagy még kevesebb zöld teát ittak, 13 százaléka tapasztalt funkcionális rokkantságot, míg a naponta öt, vagy még több csésze zöld teát elfogyasztó emberek közül mindössze 7 százalék.
A tudósok egyelőre nem tudják pontosan megmagyarázni, hogy mi okozza a zöld tea jótékony hatásait, de a feltételezésük szerint a zöld tea egyik összetevője, az EGCG nevű antioxidáns gátolhatja meg a sejtek pusztulását. A tokiói kutatócsoport tanulmányának részleteit a The American Journal of Clinical Nutrition című tudományos folyóirat legutóbbi számában publikálták.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban kedd délelőtt az ország nagy részén erősen felhős lesz az ég, és többfelé várható eső, zápor. Északkeleten azonban napsütésre számíthatunk, és ott gyorsan melegszik a levegő. Délután dél, délnyugat felől felszakadozik a felhőzet, és időnként kisüt a nap, de szórványosan további eső, zápor, néhol zivatar kialakulhat. Északkeleten pedig a sok napsütést követően ekkor fordulnak elő heves záporok, zivatarok. A szél élénk keleti lesz. Hajnalban 13, 18 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 18, 28 fok között alakul....
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- Kismértékű a zöld tea koleszterincsökkentő hatása
- Hatékony koleszterincsökkentés zöld teával
- Fogyjunk zöld teával!
- A zöld tea mégsem segít megelőzni a mellrákot
- A rendszeres zöld tea fogyasztással megelőzhető a mellrák
- Igyon zöld teát a tüdőrák megelőzésére
- A zöld tea stressz ellen is jó
- A zöld tea jótékony hatásáról
- A zöld tea hosszabb életet biztosít
- Zöld tea kivonatával a HIV-vírus átadása ellen
- A zöld tea segíthet az ínybetegségben szenvedőkön
- A zöld tea mégsem gyógyszer
- Gyakori probléma az alvajárás
- A sok cukor lassítja az agyat
- A reggeli rántotta kitart délig is
- Veszélyes lehet a szociális jetlag szindróma
- A hormonális fogamzásgátlók növelik a vérrög kialakulásának esélyét
- Kisebb súlyokkal is hatékonyan lehet erősíteni
- Biztonság és szex: nem egyenlő az unalommal
- A stroke és migrén a gyerekkorra is visszavezethető
- Öt tipp allergiaszezonra
- Korán felismerhető a terhesség legsúlyosabb szövődménye