A zöld tea jótékony hatásáról
A zöld teát évezredek óta nem csupán kellemes italként, hanem gyógyítási célból is fogyasztják, a legkülönbözőbb betegségek, panaszok kezelésére. A legújabb tudományos vizsgálatok most azt jelzik, hogy a zöld tea a csontok erősítésére is alkalmas - írták hongkongi kutatók a Journal of Agricultural and Food Chemistry legújabb számában.
A zöld teaital sokféle gyógyhatásában sokan hisznek. Nagy természetgyógyászati szakirodalma van daganatos betegségek, illetve különféle szívbajok kezelésével kapcsolatban és fogyókúráknak is fontos eleme. Ping Csung Leung és munkacsoportja viszont a csontképződés, csontlebomlás tanulmányozása során észlelte a zöld tea néhány hatóanyagának figyelemre méltó tulajdonságait.
Az életkor előrehaladásának szinte elkerülhetetlen következménye a csontok mésztartalmának csökkenése. Az öregek között mind gyakoribb a törés: elesés következtében hol a felkart kell begipszelni, hol a combcsont megszögelésére van szükség.
A csontrendszer nem a felnőttkorra kialakuló, merev váz, hanem élő szövet, melyben a csontfejlődés és a lebomlás finom egyensúlya dönti el a pillanatnyi helyzetet. Vannak sejtek, melyek új csontot hoznak létre és vannak, melyek lebontják a csontszövet bizonyos részeit. A Kínai Orvostudomány Intézetének munkatársai szövettenyészetben vizsgálták a csontot építő sejtek viselkedését a zöld tea háromféle hatóanyagával történő kezelés során.
A teában a katechin kémiai csoport többféle változata megtalálható. Ezek közül az epigallokatechin, nemzetközi rövidítéssel EGC, gyógyhatása tűnt a legígéretesebbnek. A csontépítő sejtek kezelése EGC adásával, néhány nap alatt 79 százalékkal növelte az új csontszövet keletkezését.
A kutatók azt is megfigyelték, hogy az így kifejlődő csontszövetben, EGC hatására a mész beépülése is fokozódik, ami erősebb vázszerkezetet jelent. A kedvező eredményt még tovább növelte, hogy a csontot lebontó sejtek működése viszont lassult, ezért az egyensúly a csontok lebontása helyett a jobb minőségű, új csont épülése irányába mozdult el.
Az utóbbi évek vizsgálatai egyértelműen igazolták, hogy az öregedés a csontok erősségének, biztonságának fokozatos romlásával, az oszteoporózis előrehaladásával jár. A kínai kutatók szerint ezt a kedvezőtlen folyamatot a zöld tea rendszeres fogyasztásával talán mérsékelni lehet.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt északkelet felől tovább szakadozik, csökken a felhőzet, míg nyugaton továbbra is zömmel borús marad az idő. A nyugati határszélen gyenge havazás előfordulhat. Délután északkelet felől tovább csökken a felhőzet, az ország északkeleti harmadán már alig zavarja felhő a napsütést. Nyugaton, délnyugaton ugyanakkor borongós marad az idő, a nyugati határszélen eleinte kisebb havazás még előfordulhat. A szél mérsékelt északkeleti lesz. Hajnalban -21, -11 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke -10,...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- Maradandó fejlődési zavarokat okozhat a testi fenyítés
- A mellrák ellen nem véd a szója
- A napfény hiánya is elősegítheti a stroke-ot
- A mozgás a rákból meggyógyultakon is segít
- A zöld tea jót tesz az idősebb szervezetnek
- A diabétesz növeli a születési rendellenességek kockázatát
- A szájrák kockázatát növelheti a bor
- Vérnyomáscsökkentő a lila burgonya
- Az antipszichotikumok negatív hatással vannak az anyagcserére
- Fertőzésként terjed a testben az Alzheimer-kór