Hőmérséklet:
Fronthatás:
+ 18°C / + 28°C
kettős front
Időjárás tovább az orvosmeteorológiához
 
 
 

A cukros üdítők miatt egyre többen túlsúlyosak és cukorbetegek

Forrás: MTI
Szerző: NetAmbulancia
2009. 06. 13. 12:04:42
Cukros üdítőkA jómódú országokban mind több a kövér gyerek és felnőtt, terjedőben a cukorbaj. Vizsgálatok szerint ebben a magas cukortartalmú üdítő italok rohamosan növekvő fogyasztásának fontos szerepe van. Segíthetnénk ezen, ha sikerülne leszoktatni a gyerekeket a cukros levekről, és rábeszélni őket vízivásra - írta az Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine egyik tanulmánya.
Statisztikák szerint az Egyesült Államokban a gyerekek és a tizenéves fiatalok 90 százaléka minden áldott nap fogyaszt valamilyen cukrozott üdítőtőitalt. A választék óriási: a kolaféléktől a gyümölcsízű leveken át az átlagosnál is több cukrot tartalmazó energiaitalokig minden és mindenhol kapható. Ez azt jelenti, hogy a fiatalok napi kalória-bevitelének legalább 10-20 százaléka ezekből az italokból származik.

A kalória-felvétel azonban a felnőtteknél is igen hasonlóan alakult. Julie R. Palmer és munkatársai 43 960, afro-amerikai nő folyadékfogyasztásának és testsúlygyarapodásának összefüggéseit vizsgálta.

A nők először 1995-ben, majd 2001-ben töltötték ki azt a részletes kérdőívet, amelyben étkezési szokásaik és testsúlyuk felől érdeklődtek. A statisztikai értékelés egyértelműen azt mutatta, hogy aki több üdítőitalt fogyasztott, nagyobb valószínűséggel vált cukorbeteggé, mint az, aki ritkán ivott cukros folyadékokat.

A vizsgálati alanyok közül a naponta legalább két pohárnyi vagy annál is több cukrozott üdítőitalt elfogyasztók esélye a cukorbetegség kifejlődésére 24 százalékkal növekedett azokéhoz képest, akik csak ritkán ittak hasonló leveleket. Fontos megfigyelés, hogy cukormentes üdítők vagy természetes narancs- és grapefruitlék bármilyen mennyiségű fogyasztása sem tette gyakoribbá a cukorbetegséget.

Claire Wang és munkacsoportja kiszámolta, hogy ha a gyerekek a cukros üdítőitalok helyett vizet innának, azzal átlagosan 235 kilókalória fölösleges energia-bevitelt lehetne megtakarítani.

A kutatók azt is vizsgálták, hogy a tej vízzel való helyettesítése jelentene-e bármiféle, kedvező változást. A csökkent zsírtartalmú tejitalok, tejtermékek fogyasztása nem számít fölösleges kalória-bevitelnek, viszont a tejben lévő kálcium, fehérje és más, kedvező tápanyagok, nyomelemek igen jót tesznek a gyermekek szervezetének.

Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?

Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!

Hazánkban kedd délelőtt az ország nagy részén erősen felhős lesz az ég, és többfelé várható eső, zápor. Északkeleten azonban napsütésre számíthatunk, és ott gyorsan melegszik a levegő. Délután dél, délnyugat felől felszakadozik a felhőzet, és időnként kisüt a nap, de szórványosan további eső, zápor, néhol zivatar kialakulhat. Északkeleten pedig a sok napsütést követően ekkor fordulnak elő heves záporok, zivatarok. A szél élénk keleti lesz. Hajnalban 13, 18 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 18, 28 fok között alakul.... Bővebben »

Share |
Értékelje Ön is!
Hozzászólások, vélemények (1) Szeretne hozzászólni?

Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!

tompalika
tompalika

ásványvíz

nem szabad ilyeneket inni.. csak az ásványvíz,meg a sör :)

# 65 | 2009-06-16 16:13:58

 
 

Keresés

részletes kereső... részletes kereső...

Kiemelt betegségek
 
 
Kiemelt témák