A dió, a bor és a grapefruit is hatásos lehet a rák megelőzésénél
Három élelmiszerrel érdemes kiegészíteniük étrendjüket a rákos pácienseknek: grapefruittal, dióval, borral - állítják amerikai szakemberek. A kutatási eredményeket az Amerikai Rákkutató Társaság (AACR) éves találkozóján ismertették, melyet Denverben rendeztek, idén 100. alkalommal.
Az orvosok a legtöbb gyógyszer mellett nem ajánlják a grapefruitlé fogyasztását, mert egyes enzimekkel kölcsönhatásba lépve csökkenti a szerek hatékonyságát. A rapamicin esetében azonban úgy tűnik, fordított az összefüggés. Ezra Cohen, a kutatás vezetője szerint háromszorosára-ötszörösére növelte a savanykás gyümölcs leve egyes rákellenes szerek szintjét a vérben. A páciensek több mint felénél azonban mellékhatások jelentkeztek: emelkedett a vércukorszintjük, hasmenésük lett, fáradékonnyá váltak vagy jelentősen csökkent fehérvérsejtjeik száma.
A konferencia egy másik előadása a dió jótékony hatásáról számolt be: omega-3 zsírsavval, antioxidánsokkal és fitoszterollal látja el a szervezetet, ezáltal csökkenti a mellrák kockázatát. "A dió jobb, mint a süti, sültkrumpli vagy chips, ha nassolni akar valaki" - véli Elaine Hardman, a Marshall Egyetem munkatársa, aki egereken tanulmányozta a dióban gazdag étrend hatását. A mellrákos egerek túlélése jelentősen javult, ha - emberre átszámolva napi 0,6 deciliter - diót iktattak étrendjükbe.
A harmadik ismertetett tanulmányban 546 nőt vizsgáltak, akiknek nyirokcsomóiban jelentkezett a tumor. Xuesong Han, a Yale Egyetem kutatója megállapította, hogy a "borivó" rákos páciensek 5 évnél hosszabb túlélése 76 százalék volt, míg azoké, akik nem fogyasztottak bort, 68 százalék. Han hangsúlyozta, hogy mértékletes borivásról van szó, hiszen a túlzott alkoholfogyasztásnak más káros hatásai vannak a szervezetre.
Az Amerikai Rákkutató Társaság - melyet 1907-ben alapítottak - a világ legrégebbi és legnagyobb rákkutatással foglalkozó szakmai szervezete. Taglétszáma 28 ezer, mintegy 90 országból.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban kedd délelőtt az ország nagy részén erősen felhős lesz az ég, és többfelé várható eső, zápor. Északkeleten azonban napsütésre számíthatunk, és ott gyorsan melegszik a levegő. Délután dél, délnyugat felől felszakadozik a felhőzet, és időnként kisüt a nap, de szórványosan további eső, zápor, néhol zivatar kialakulhat. Északkeleten pedig a sok napsütést követően ekkor fordulnak elő heves záporok, zivatarok. A szél élénk keleti lesz. Hajnalban 13, 18 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 18, 28 fok között alakul....
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
- Gyakori probléma az alvajárás
- A sok cukor lassítja az agyat
- A reggeli rántotta kitart délig is
- Veszélyes lehet a szociális jetlag szindróma
- A hormonális fogamzásgátlók növelik a vérrög kialakulásának esélyét
- Kisebb súlyokkal is hatékonyan lehet erősíteni
- Biztonság és szex: nem egyenlő az unalommal
- A stroke és migrén a gyerekkorra is visszavezethető
- Öt tipp allergiaszezonra
- Korán felismerhető a terhesség legsúlyosabb szövődménye