Hőmérséklet:
Fronthatás:
+ 18°C / + 28°C
kettős front
Időjárás tovább az orvosmeteorológiához
 
 
 

A gyümölcsök fogyasztása csökkenti a cukorbetegség kockázatát

Forrás: MTI
Szerző: NetAmbulancia
2009. 03. 25. 04:37:24
GyümölcsökZöldségek és gyümölcsök bőségesebb, rendszeres fogyasztásával csökkenthető a felnőttekre jellemző 2. típusú cukorbetegség megjelenésének kockázata. A csaknem két évtizedes megfigyelések eredményeit a Diabetes Care szakfolyóirat közölte.
A felnőttkori cukorbetegség az egész világon szinte járványos gyorsasággal terjed. Az orvostudomány minden eszközt igyekszik fölhasználni a betegség megelőzésére és ennek egyik legésszerűbb és legegyszerűbb módszere a táplálkozás befolyásolása.

Lydia Bazzano és munkatársai azt vizsgálták, hogy a megszokottnál több zöldlevelű növény, salátafélék és különböző gyümölcsök fogyasztása milyen mértékben befolyásolja az új cukorbetegség-esetek megjelenésének gyakoriságát a nők között.

Amikor a múlt század hetvenes éveiben már fiatal nők milliói használták a fogamzásgátló tablettát, az amerikai közegészségügyi hatóságok megszervezték az Ápolónők Egészsége Tanulmányt, hogy tisztázhassák a hosszú időn keresztül szedett hormonok esetleges veszélyeit. A vizsgálathoz 1976-ban 122 ezer ápolónő csatlakozott és ezeket azóta különböző, egyéb szempontok szerint is vizsgálva sok fontos egészségügyi adatot sikerült összegyűjteni. Most 71 346 ápolónő 18 éves megfigyelése arra vonatkozott, hogy van-e kimutatható összefüggés naponta három adagnyi zöldség, illetve mindenféle gyümölcs rendszeres fogyasztása és a cukorbetegség bekövetkezése között.

A kutatók azt találták, hogy a rendszeresen mozgó és nem dohányzó hölgyek több gyümölcsöt, salátát ettek, mint a ritkán gyalogló, nem sportoló és esetleg cigarettázó nők. Több zöldség és gyümölcs fogyasztása esetén a cukorbetegség ritkábban következett be, a sok fehér lisztből készült pékárú és a sok krumpli fogyasztása viszont cukorbajra hajlamosít.

Fontos figyelmeztetés, hogy miközben a gyümölcsevés cukorbetegség ellen védő hatásúnak bizonyult, a gyümölcslevek ivása esetén az anyagcserezavar korábban és gyakrabban jelent meg. Lydia Bazzano hangsúlyozta, hogy a gyümölcsitalok általában nagy cukorterhelést jelentenek, ráadásul az oldott cukor gyorsan fölszívódik.

Eredményeik alapján mindenkinek azt tanácsolják, hogy gyümölcsitalok fogyasztása helyett egyenek természetes gyümölcs formájában almát, narancsot, banánt és dinnyét.

Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?

Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!

Hazánkban kedd délelőtt az ország nagy részén erősen felhős lesz az ég, és többfelé várható eső, zápor. Északkeleten azonban napsütésre számíthatunk, és ott gyorsan melegszik a levegő. Délután dél, délnyugat felől felszakadozik a felhőzet, és időnként kisüt a nap, de szórványosan további eső, zápor, néhol zivatar kialakulhat. Északkeleten pedig a sok napsütést követően ekkor fordulnak elő heves záporok, zivatarok. A szél élénk keleti lesz. Hajnalban 13, 18 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 18, 28 fok között alakul.... Bővebben »

Share |
Értékelje Ön is!
Hozzászólások, vélemények (0) Szeretne hozzászólni?

Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!

Ehhez a tartalomhoz még nem érkezett hozzászólás.
 
 

Keresés

részletes kereső... részletes kereső...

Kiemelt betegségek
 
 
Kiemelt témák