Hőmérséklet:
Fronthatás:
- 10°C / - 4°C
nincs front
Időjárás tovább az orvosmeteorológiához
 
 
 

A mérsékelt alkoholfogyasztás csökkenti az epeköves rohamok számát

Forrás: MTI
Szerző: NetAmbulancia
2009. 06. 10. 08:45:22
Alkoholra vágyakozók - Fotó: MTIAz étkezések közben megivott szesz csökkenti annak a veszélyét, hogy az epehólyagban lévő epe koleszterintartalmából kövek képződjenek. Az angol vizsgálat igéretes eredményeit az emésztőszervi betegségekről rendezett tanácskozás egyik előadásán ismertették Chicagóban.
A mérsékelt alkoholfogyasztás kedvező egészségügyi hatásait már több, nagy tanulmány igazolta. Főleg a borivással kapcsolatosan figyelték meg, hogy az ebédhez, vacsorához elfogyasztott pohárnyi italt kedvelők ritkábban kapnak szívinfarktust vagy szélütést, mint azok, akik soha nem isznak, vagy egész nap emelgetik a poharat.

Andrew Hart és munkatársai most azt vizsgálták, hogy a szeszfogyasztás hogyan befolyásolja az epekövek kialakulását. Egy hatalmas vizsgálatban 25.639 felnőtt egészségi állapotát követték egy évtizeden keresztül. Ezek közül 267 vizsgálati résztvevőnek keletkezett epeköve.
A kutatók részletesen kikérdezték a tanulmány valamennyi résztvevőjét arról, mit és hogyan étkeznek, isznak-e valamilyen alkoholt és mennyit. Ezzel a módszerrel kideríthető volt, hogy volt-e különbség az epekövesség szempontjából azok között, akik ittak valamilyen alkoholt, vagy teljesen antialkoholisták voltak.

Azt találták, hogy azoknak az átlagosan 62 éves vizsgálati alanyoknak, akik naponta egy-két deci bort, vagy egy féldeci töményt fogyasztottak, 32 százalékkal ritkábban lett kő az epehólyagjukban, mint az alkoholt nem ivóknak.

A kedvező hatás hátterében a kutatók föltételezése szerint az lehet, hogy az alkohol csökkenti annak az esélyét, hogy az epehólyagban lévő epe koleszterintartalma kövekké álljon össze. Az adatok értékelése azt is jelezte, hogy az erősebb alkoholisták még védettebbek voltak epekövesség ellen, mint azok, akik csak szolidan ittak, de a több szesz egyéb veszélyei miatt a vizsgálók - csupán epekővédelem végett - az alkoholfogyasztás növelését nem ajánlják.

A megfigyelés jelentőségét az adja, hogy a statisztikák szerint minden három nőből átlagosan egynek lesz előbb-utóbb epeköves panasza. A férfiak között ennek a kockázata fele ilyen nagy, de az életkor előrehaladtával ez is növekszik.

Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?

Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!

Hazánkban péntek délelőtt északkelet felől tovább szakadozik, csökken a felhőzet, míg nyugaton továbbra is zömmel borús marad az idő. A nyugati határszélen gyenge havazás előfordulhat. Délután északkelet felől tovább csökken a felhőzet, az ország északkeleti harmadán már alig zavarja felhő a napsütést. Nyugaton, délnyugaton ugyanakkor borongós marad az idő, a nyugati határszélen eleinte kisebb havazás még előfordulhat. A szél mérsékelt északkeleti lesz. Hajnalban -21, -11 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke -10,... Bővebben »

Share |
Értékelje Ön is!
Hozzászólások, vélemények (0) Szeretne hozzászólni?

Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!

Ehhez a tartalomhoz még nem érkezett hozzászólás.
 
 

Keresés

részletes kereső... részletes kereső...

Kiemelt betegségek
 
 
Kiemelt témák