Hőmérséklet:
Fronthatás:
+ 18°C / + 28°C
kettős front
Időjárás tovább az orvosmeteorológiához
 
 
 

A mértékletes borfogyasztás csökkenti az Alzheimer-kór kockázatát

Forrás: MTI
Szerző: NetAmbulancia
2009. 07. 15. 07:52:04
A bor jó hatással van a szervezetre - fotó: mtiAz időnkénti mérsékelt borfogyasztás csökkenti az Alzheimer-kor kockázatát a 75 évnél idősebbek körében - derül ki az észak-karolinai Winston-Salem Wake Forest Egyetemnek a bécsi szakkonferencián közzétett tanulmányából.
A kutatók összesen 3069, 75 éves vagy annál idősebb embert kísértek figyelemmel hat éven át; megkérték őket, hogy pontos naplót vezessenek alkoholfogyasztásukról.

A megfigyelt személyek csoportját négy kategóriára osztották fel: absztinensekre, heti 1-7, 8-14, illetve 14 pohárnál több alkoholt fogyasztókra - mondta el Kaycee Sink, a tanulmány egyik szerzője az Alzheimer-kórról rendezett tanácskozáson.

A pácienseket félévente megvizsgálták, és azt tapasztalták, hogy azoknál, akik megelégedtek napi egy vagy két pohár alkohollal - főként borral - 37 százalékkal csökkent annak kockázata, hogy Alzheimer-kórban megbetegedjenek. Azoknál viszont, akiknek már voltak kisebb memóriazavaraik, a heti 14 pohárnál több alkohol fogyasztásával az Alzheimer-kór kockázata kétszer nagyobb lett, mint az absztinensek esetében.

A bor jó hatással van a szervezetre - fotó: mti

Egy másik tanulmány szerint, amelyet a San Franciscó-i Kaliforniai Orvosi Központ kutatói végeztek, az 55 évnél idősebb háborús veteránok körében a betegség kialakulásának kockázata kétszer nagyobb volt, mint azoknál, akik valamilyen sérülés következményeitől szenvedtek. A tanulmány keretében 2001 és 2007 között 181 093, 55 éves vagy annál idősebb veteránt vizsgáltak meg, közülük 53 ezernek voltak sérülés okozta zavarai.

A július 16-ig tartó bécsi tanácskozáson mintegy 6000 tudós, orvos és Alzheimer-szakértő vesz részt.

A tudósok becslése szerint a születéskor várható élettartam növekedésével 2050-re Európában 16,2 millióan szenvednek majd a betegségtől a 2000-ben bejegyzett 7,1 millióval szemben.

Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?

Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!

Hazánkban kedd délelőtt az ország nagy részén erősen felhős lesz az ég, és többfelé várható eső, zápor. Északkeleten azonban napsütésre számíthatunk, és ott gyorsan melegszik a levegő. Délután dél, délnyugat felől felszakadozik a felhőzet, és időnként kisüt a nap, de szórványosan további eső, zápor, néhol zivatar kialakulhat. Északkeleten pedig a sok napsütést követően ekkor fordulnak elő heves záporok, zivatarok. A szél élénk keleti lesz. Hajnalban 13, 18 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 18, 28 fok között alakul.... Bővebben »

Share |
Értékelje Ön is!
Hozzászólások, vélemények (0) Szeretne hozzászólni?

Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!

Ehhez a tartalomhoz még nem érkezett hozzászólás.
 
 

Keresés

részletes kereső... részletes kereső...

Kiemelt betegségek
 
 
Kiemelt témák