Hőmérséklet:
Fronthatás:
+ 22°C / + 27°C
nincs front
Időjárás tovább az orvosmeteorológiához
 
 
 

A soványabb, ám nem telített zsírsavakban gazdag étrend serkenti a memóriát

Szerző: GNL
2009. 02. 07. 12:53:46
Egy olyan étrend, amely 30 százalékkal csökkenti a kalóriamennyiséget, ám gazdag nem telített zsírsavakban, serkenti a memóriát - állapították meg német kutatók, akik vizsgálataikat egy 60 éves korátlagú csoportnál végezték.
Ezek az eredmények megerősítik a korábban állatokon végzett kutatásokat. A vizsgálatban 50 nő és férfi vett részt, három hónapon keresztül tesztelték mentális állapotukat - mondta el a kísérlet vezetője, dr. A.V. Witte, a münsteri egyetem neurológiai és belgyógyászati intézetének professzora.
A kutatók három csoportba osztották a kísérlet alanyait. Az első csoport étrendjében 30 százalékkal csökkentették a kalóriamennyiséget, a második pedig 20 százalékkal több nem telített zsírsavat fogyasztott. A harmadik csoport étrendjét nem módosították.
Patkányokon végzett kísérletek kimutatták, hogy a kalóriacsökkentés, illetve a nem telített zsírsavak, amelyek nagy bőségben találhatók az olivaolajban, valamint a zsíros halakban, mint a tonhal, a lazac vagy a szardínia, segítette az állatok memóriáját. Az emberekkel első ízben folytatott kísérletben azok, akik kevesebb kalóriát fogyasztottak, határozott javulást mutattak a verbális memóriát ellenőrző teszt esetében, míg ez a másik két csoportnál nem volt tapasztalható. A csökkentett kalóriamennyiséggel táplált csoportnál egyúttal az inzulinszint és a gyulladásjelzők csökkenését is ki lehetett mutatni.
„Ismereteink szerint ez az első olyan tanulmány, amely kimutatja, hogy a kalóriacsökkentés javítja az idősebb emberek memóriáját" - írták a szerzők. Ezek az eredmények egyúttal segítenek feltárni az inzulin és a gyulladás szerepét az időskori agyi funkciók hanyatlásában.

Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?

Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!

Hazánkban szerda délelőtt a változó felhőzet mellett több-kevesebb napsütésre mindenütt számíthatunk. Délután a néhány órás napsütés mellett szórványosan fordul elő heves zápor, zivatar. A szél élénk északkeleti lesz. Hajnalban 12, 17 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 22, 27 fok között alakul. Késő este 16, 21 fok lesz. A ciklon elvonulása után szerdán a frontális tünetek megszűnnek, a frontra érzékenyek fellélegezhetnek. Reggel az ország nagy részén igen párás lesz a levegő, napfelkelte környékén ezt még nyirkosságnak... Bővebben »

Share |
Értékelje Ön is!
Hozzászólások, vélemények (0) Szeretne hozzászólni?

Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!

Ehhez a tartalomhoz még nem érkezett hozzászólás.
 
 

Keresés

részletes kereső... részletes kereső...

Kiemelt betegségek
 
 
Kiemelt témák