Hőmérséklet:
Fronthatás:
+ 22°C / + 27°C
nincs front
Időjárás tovább az orvosmeteorológiához
 
 
 

Adózni kell a plusz kilókért?

Forrás: MTI
2009. 10. 29. 10:00:00

Az elhízás járványos terjedése miatt az új, amerikai egészségügyi reformnak fontos része lehet a kövérséghez vezető tényezők megadóztatása. A kezdeményezés fontosságát jelzi, hogy a világ első számú orvosi folyóirata, a New England of Medicine szerkesztőségi cikkben foglalkozott ezzel a témával.

A Z-hadművelet 1941. december 7-én indult és néhány óra alatt befejeződött. A japán harci repülőgépek és hadihajók Pearl Harbour kikötőjét lebombázták, és ez a támadás vitte bele a II. világháborúba az Egyesült Államokat. Nem sokkal később az amerikai Élettani Társaság svéd származású vezetője, Anton Julius Carlson azt javasolta, hogy a kövér amerikai állampolgárok, minden kilónyi túlsúlyért fizessenek adót, javaslata szerint 40 dollárt.

Carlson professzor úgy vélekedett, hogy ebből a pénzből fedezhetnék a külföldön harcba induló amerikai csapatok költségeit, ugyanakkor odahaza valami sértő luxustulajdonságot lehetne megadóztatni. A 68 éves vélemény úgy tűnik, megint visszakerül a döntéshozók elé.

Kelly D. Brownell és társai azonban nem a súlytöbbletet kívánják adóval sújtani, hanem azokat az élelmiszeripari termékeket, melyek az amerikai gyerekeket és felnőtteket a korábbihoz képest elképesztően hizlalják. A bűnösök élén a cukros üdítőitalok állnak, melyekből az amerikai lakosság életkorától függetlenül igen sokat fogyaszt.

A legújabb statisztika szerint 1977 és 2002 között valamennyi korcsoportban megduplázódott a kalóriadús, erősen cukrozott üdítőitalok fogyasztása. Azt is kiszámolták, hogy a gyerekek átlagosan 172 kalóriát, a felnőttek 175 kalóriát vesznek magukhoz ebben a formában naponta, ami hosszú távon igen egészségtelen.

Volt olyan tudományos elemzés, mely szerint a cukros üdítők és az elhízás között semmi összefüggés nem bizonyítható, azonban az is kiderült, hogy az ilyen tanulmányok elvégzését az élelmiszeripar milliárdos cégei támogatták. A semleges szakemberek végezte vizsgálatok egyértelműen kimutatták az üdítőfogyasztás és a súlynövekedés közötti szoros kapcsolatot.

Az egészségügyi közgazdászok számításai szerint a cukortartalomtól függő javasolt fogyasztási adó 15-20 százalékos áremelkedéssel járna. Ez már az első évben csaknem 15 milliárd dollárnyi adóbevétel-növekedést jelentene az Egyesült Államokban.

Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?

Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!

Hazánkban szerda délelőtt a változó felhőzet mellett több-kevesebb napsütésre mindenütt számíthatunk. Délután a néhány órás napsütés mellett szórványosan fordul elő heves zápor, zivatar. A szél élénk északkeleti lesz. Hajnalban 12, 17 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 22, 27 fok között alakul. Késő este 16, 21 fok lesz. A ciklon elvonulása után szerdán a frontális tünetek megszűnnek, a frontra érzékenyek fellélegezhetnek. Reggel az ország nagy részén igen párás lesz a levegő, napfelkelte környékén ezt még nyirkosságnak... Bővebben »

Share |
Értékelje Ön is!
Hozzászólások, vélemények (0) Szeretne hozzászólni?

Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!

Ehhez a tartalomhoz még nem érkezett hozzászólás.
 
 

Keresés

részletes kereső... részletes kereső...

 
 
Kiemelt betegségek
 
 
Kiemelt témák