Agyi különbségek jelzik a depresszió kockázatát
Az Egyesült Államok tudományos akadémiájának lapjában (PNAS) megjelent tanulmányban 131, hat és 54 év közötti ember agyfelépítését elemezte Bradley Peterson, a Columbia Egyetem orvosi központjának munkatársa és kutatócsoportja. Peterson elmondta, hogy az agykéreg jobboldali elvékonyodását csak a depresszióra való családi hajlammal tudták kapcsolatba hozni. Az éppen depressziós embereknél ugyanezt az agyi különbséget tapasztalták.
"Mivel a korábbi biológiai vizsgálatok viszonylag kis számú emberre vonatkoztak, akik már depressziósak voltak, megállapításaik nem adhattak választ arra, hogy ezek a különbségek a depresszió okai vagy következményei" - magyarázta Peterson. A kutató úgy véli, a jobb oldali agykéreg elvékonyodása azáltal növelheti a depresszió kockázatát, hogy rontja az egyén képességét, mellyel a többi ember szociális és érzelmi jeleit értelmezi.
Az emlékezetet és a figyelmet felmérő teszteket is végeztek a tanulmányban résztvevőkkel. Ezekből arra a következtetésre jutottak, hogy minél kevesebb volt az agyi kéregállománya valakinek, annál gyengébben teljesített mind a memória-, mind a figyelemteszteken.
Peterson szerint eredményeik azt jelzik, hogy a figyelemhiány kezelésére alkalmazott stimulálószerek hasznosak lehetnek egyes páciensek depressziójának kezelésében is.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt északkelet felől tovább szakadozik, csökken a felhőzet, míg nyugaton továbbra is zömmel borús marad az idő. A nyugati határszélen gyenge havazás előfordulhat. Délután északkelet felől tovább csökken a felhőzet, az ország északkeleti harmadán már alig zavarja felhő a napsütést. Nyugaton, délnyugaton ugyanakkor borongós marad az idő, a nyugati határszélen eleinte kisebb havazás még előfordulhat. A szél mérsékelt északkeleti lesz. Hajnalban -21, -11 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke -10,...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
- Kitolódott a gyermekvállalás időpontja
- Az agresszív emlőrák legyőzhető cinkkel
- Diéta alatt is engedélyezett a torta
- A főtt paradicsom segít megállítani a rákos sejteket
- Világítanak a daganatsejtek a folyadékbiopsziától
- Maradandó fejlődési zavarokat okozhat a testi fenyítés
- A mellrák ellen nem véd a szója
- A napfény hiánya is elősegítheti a stroke-ot
- A mozgás a rákból meggyógyultakon is segít
- A zöld tea jót tesz az idősebb szervezetnek