Aki ritkán, de sokat iszik, az nem segít a szívén

Míg a mértékletes ivást az egészségesebb szívvel kapcsolták össze kutatások, egy friss tanulmány azt jelzi, hogy ezek az előnyök eltűnnek, ha valaki időnként túlzottan kirúg a hámból.
Tizennégy korábbi vizsgálat adatait elemezve kanadai kutatók megállapították, hogy azoknál, akik gyakran sokat ittak, 45 százalékkal nagyobb valószínűséggel fordultak elő koronáriás szívbetegségek, amelyeknél lerakódások keletkeznek a szív artériáiban, akadályozva a vér áramlását, ezáltal pedig a szív oxigénellátását. Összehasonlításként: az Amerikai Szívtársaság adatai szerint az amerikaiak mintegy 8 százalékának van szívbetegsége.
Az elemzésnél az számított gyakori és sok ivásnak, ha valaki egy év leforgása alatt legalább tizenkétszer - azaz legalább havonta egyszer - egy napon belül öt vagy több adag alkoholos italt fogyasztott el. Az American Journal of Epidemiology című szakfolyóiratban megjelent tanulmány szerzői szerint még a rendszertelen nagyivás is semmissé teheti a mértékletes alkoholfogyasztás egészségügyi előnyeit.
Míg a napi egy, esetleg két adag ital jót tehet a szívnek és az ereknek, addig az alkalmankénti tivornya szívritmuszavart, magas vérnyomást, sőt rögképződést okozhat - közölte Michael Roercke kutatásvezető, egy torontói, függőségekkel is foglalkozó központ (Center for Addiction and Mental Health) munkatársa.
A mostani elemzésben szereplő 14 tanulmányban összesen 50 ezer ember adatait értékelték 1982 és 2006 között, ez idő alatt 1637 koronáriás szívbetegség fordult elő. A tanulmányok eredménye megfigyelésen alapul, nem ok-okozati összefüggést, hanem potenciális kapcsolatot tár fel az italozás és a szívproblémák között.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt északkelet felől tovább szakadozik, csökken a felhőzet, míg nyugaton továbbra is zömmel borús marad az idő. A nyugati határszélen gyenge havazás előfordulhat. Délután északkelet felől tovább csökken a felhőzet, az ország északkeleti harmadán már alig zavarja felhő a napsütést. Nyugaton, délnyugaton ugyanakkor borongós marad az idő, a nyugati határszélen eleinte kisebb havazás még előfordulhat. A szél mérsékelt északkeleti lesz. Hajnalban -21, -11 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke -10,...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- Közel egymillió alkoholfüggő van hazánkban
- Hormonok tehetnek az alkoholfüggőségről
- Vádaskodás az alkoholról Oroszországban
- A gyakori alkoholfogyasztás kiújuló mellrákhoz vezethet
- Az idő teltével többet isznak az alkoholisták
- Alkoholteszt az éttermekben
- Újabb tanulmány az alkoholfogyasztásról
- Alkohol a férfiak szívéért
- Küzdelem az alkoholizmus ellen
- Alkohollal fejsérülést is lehet kezelni amerikai orvosok szerint
- Tízezer sérült újszülött születik Németországban az alkohol miatt
- A mérsékelt alkoholfogyasztás erősíti a csontokat
- Természetes hatóanyag alkoholproblémák ellen
- 16 év alatt tilos az alkohol Milánóban
- Az egyetemisták alkoholfogyasztási szokásai
- Visszér ellen alkohol
- Minden haláleset négy százaléka az alkohol miatt történik
- Súlyos probléma az alkohol Oroszországban
- Egyre több az alkoholista az amerikai katonák között
- Az agyműködés gyorsan megváltozik az alkohol hatására
- A mérsékelt alkoholfogyasztás csökkenti az epeköves rohamok számát
- Alkoholista
- Alkoholmégezésben meghalt egy csecsemő, akit anyja ittasan szoptatott
- A brit nők körében növekszik a mértéktelen alkoholfogyasztás
- Kérdezéssel is kideríthető az alkoholizmus
- A magyar fiatalok gyakran alkohol és gyógyszer párosításával oldják a feszültséget
- A válságban nő az alkohol- és drogfüggő üzletemberek száma az Egyesült Államokban
- Az alkoholfogyasztás növeli a hasnyálmirigy rák kockázatát
- Az alkohol növeli a rák kockázatát a nőknél
- Az alkoholprobléma a férfiak ötödét érinti
- Elmebeteggé, alkoholistává tehet a válság?
- A mérsékelt alkoholfogyasztás bikává tesz?
- Az aszpirin csökkentheti az alkoholos májkárosodást
- Magasabb IQ, túlzott alkoholfogyasztás
Hasonló betegségek
- Kitolódott a gyermekvállalás időpontja
- Az agresszív emlőrák legyőzhető cinkkel
- Diéta alatt is engedélyezett a torta
- A főtt paradicsom segít megállítani a rákos sejteket
- Világítanak a daganatsejtek a folyadékbiopsziától
- Maradandó fejlődési zavarokat okozhat a testi fenyítés
- A mellrák ellen nem véd a szója
- A napfény hiánya is elősegítheti a stroke-ot
- A mozgás a rákból meggyógyultakon is segít
- A zöld tea jót tesz az idősebb szervezetnek