Hőmérséklet:
Fronthatás:
+ 22°C / + 27°C
nincs front
Időjárás tovább az orvosmeteorológiához
 
 
 

Alzheimer-kóros betgeknek jót tesz a D-vitamin és az ázsiai konyha

Forrás: MTI
2009. 07. 29. 07:48:00

A D-vitamin egyik változata és az ázsiai konyha sokat használt fűszere, a kurkumin állatkísérleteken nyert adatok szerint javíthatja az Alzheimer-kóros agyi károsodás következményeit.

A sok beteg számára jövőbeli támogatás lehetőségét ígérő vizsgálatok eredményeit a Journal of Alzheimer's Disease közölte.

A D3-vitamin alapvetően fontos a csont fejlődéséhez és az immunrendszer zavartalan működéséhez. Döntően a napsugár segítségével, a bőrben keletkezik, ezért hiánya elsősorban akkor fordul elő, amikor télen kevés a napsütés, illetve ha valaki ritkán megy a szabadba, mint általában az Alzheimer-kórban szenvedők. A kurkumin egy növény gyökeréből eredő fűszer, amelyet a kínai orvoslásban évezredek óta alkalmaznak fájdalomcsillapításra.

Most Milan Fiala és munkacsoportja azzal foglalkozott, hogy ez a két, természetes gyógyító anyag külön-külön és együtt segíthet-e a súlyos idegrendszeri károsodás megelőzésében és kezelésében.

Alzheimer-kóros betegek véréből olyan, monocita sejteket különítettek el, amelyekből az immunrendszer védő munkáját végző makrofág sejtek keletkeznek. Az immunsejtek takarító tevékenységének eredményeként tűnnek el a szervezetből a különböző anyagcseretermékek, mint a béta-amiloid, amely az Alzheimer-kóros agyi károsodást jelentő lerakódások formájában keletkezik.

A kutatók a makrofágokat összehozták béta-amiloiddal, a D3-vitaminnal és a laboratóriumban előállított kurkuminnal. Az utóbbira azért volt szükség, mert a természetes kurkumin az emberi szervezetben nehezen szívódik fel, viszont gyorsan elbomlik. A mesterségesen készített változat lényegesen hatásosabb.

A munkacsoport azt figyelte meg, hogy a mesterséges kurkumin elősegítette a béta-amiloid kötődését a markofág sejtekhez, a D-vitamin pedig fokozta a betegek többségében a kóros anyag eltávolítását az immunsejtek útján.

Fiala professzor és csapata korábbi vizsgálatában azt figyelte meg, hogy voltak Alzheimer-kóros betegek, akikre a kurkumin kifejezetten kedvező hatású volt, ám a betegek másik csoportjában ezt nem észlelték.

A kutatók hangsúlyozták, hogy eredményeik egyelőre korai, kísérletes adatok, és egyelőre betegek ilyen kezelése nem ajánlott. A munkacsoport nagyobb vitamin- és kurkumin adaggal tervezi a vizsgálatok további folytatását.

Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?

Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!

Hazánkban szerda délelőtt a változó felhőzet mellett több-kevesebb napsütésre mindenütt számíthatunk. Délután a néhány órás napsütés mellett szórványosan fordul elő heves zápor, zivatar. A szél élénk északkeleti lesz. Hajnalban 12, 17 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 22, 27 fok között alakul. Késő este 16, 21 fok lesz. A ciklon elvonulása után szerdán a frontális tünetek megszűnnek, a frontra érzékenyek fellélegezhetnek. Reggel az ország nagy részén igen párás lesz a levegő, napfelkelte környékén ezt még nyirkosságnak... Bővebben »

Share |
Értékelje Ön is!
Hozzászólások, vélemények (0) Szeretne hozzászólni?

Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!

Ehhez a tartalomhoz még nem érkezett hozzászólás.
 
 

Keresés

részletes kereső... részletes kereső...

Kiemelt betegségek
 
 
Kiemelt témák