Az idő teltével többet isznak az alkoholisták
Minél idősebbek az alkoholisták, annál többet isznak - derül ki egy amerikai tanulmányból.
A 60 évnél idősebb alkoholisták rendszerint hetente 42 és fél pohárnyi italt gurítanak le a torkukon, míg a fiatalabbak - a 22 és 39 közöttiek -, hét nap alatt beérik 28 pohárral az Amerikai Gerontológiai Társaság által november végén elvégzett tanulmány szerint.
"Úgy tapasztaltam, hogy az idős alkoholisták többet isznak, mint a fiatalok. Nem tudom, mi az oka, de úgy vélem, hogy a rászokás" - mondta Linda Gonzer, a kutatást végző Ohio állambeli egyetem munkatársa.
Linda Ginzer 2000 és 2001 között 43 ezer - közöttük 10 ezer 60 évnél idősebb - ember alkoholfogyasztási szokásait vizsgálta.
A kutatásban egy pohárnyi ital 14 gramm tiszta szesznek, illetve 1,4 deci bornak, 3,4 deci (1 doboz) sörnek vagy 0,4 deci töménynek felel meg.
A férfiaknál a 60 évnél idősebb korosztályon belül az alkoholisták aránya 0,4 százalék, míg a 25-44 évesek között 5,6 százalék.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban szerda délelőtt a változó felhőzet mellett több-kevesebb napsütésre mindenütt számíthatunk. Délután a néhány órás napsütés mellett szórványosan fordul elő heves zápor, zivatar. A szél élénk északkeleti lesz. Hajnalban 12, 17 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 22, 27 fok között alakul. Késő este 16, 21 fok lesz. A ciklon elvonulása után szerdán a frontális tünetek megszűnnek, a frontra érzékenyek fellélegezhetnek. Reggel az ország nagy részén igen párás lesz a levegő, napfelkelte környékén ezt még nyirkosságnak...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- Alkoholteszt az éttermekben
- Újabb tanulmány az alkoholfogyasztásról
- Alkohol a férfiak szívéért
- Küzdelem az alkoholizmus ellen
- Alkohollal fejsérülést is lehet kezelni amerikai orvosok szerint
- Tízezer sérült újszülött születik Németországban az alkohol miatt
- A mérsékelt alkoholfogyasztás erősíti a csontokat
- Természetes hatóanyag alkoholproblémák ellen
- 16 év alatt tilos az alkohol Milánóban
- Az egyetemisták alkoholfogyasztási szokásai
- Visszér ellen alkohol
- Minden haláleset négy százaléka az alkohol miatt történik
- Súlyos probléma az alkohol Oroszországban
- Egyre több az alkoholista az amerikai katonák között
- Az agyműködés gyorsan megváltozik az alkohol hatására
- A mérsékelt alkoholfogyasztás csökkenti az epeköves rohamok számát
- Alkoholista
- Alkoholmégezésben meghalt egy csecsemő, akit anyja ittasan szoptatott
- A brit nők körében növekszik a mértéktelen alkoholfogyasztás
- Kérdezéssel is kideríthető az alkoholizmus
- A magyar fiatalok gyakran alkohol és gyógyszer párosításával oldják a feszültséget
- A válságban nő az alkohol- és drogfüggő üzletemberek száma az Egyesült Államokban
- Az alkoholfogyasztás növeli a hasnyálmirigy rák kockázatát
- Az alkohol növeli a rák kockázatát a nőknél
- Az alkoholprobléma a férfiak ötödét érinti
- Elmebeteggé, alkoholistává tehet a válság?
- A mérsékelt alkoholfogyasztás bikává tesz?
- Az aszpirin csökkentheti az alkoholos májkárosodást
- Magasabb IQ, túlzott alkoholfogyasztás
Hasonló betegségek
- Fenyegeti a fiatalokat a melanóma
- A kudzu segíthet legyőzni az alkoholizmust
- Összefügg a húsevés és a macsóság a férfiak szerint
- Tovább él, aki főzőcskézik
- A háttérben hallgatott zene, jobb teljesítményt eredményez
- Az őssejtbeültetés hosszútávon is hatékony megoldás lehet
- A megszégyenítés nem jó nevelési módszer
- Sok gyógyszert szednek az idősek, ami árthat is
- Fertőzésveszélyes a halpedikűr
- Oxitocin orrspray az autizmus ellen