Az omega-3 zsírsavak megvédik a nők szívét
Egy dán tanulmány szerint a fogamzóképes nők omega-3 zsírokban gazdag halak fogyasztásával csökkenthetik a szívpanaszok kockázatát.
A fiatalabb, 15-49 éves nőket első alkalommal vizsgáló kutatásból az derült ki, hogy azokban, akik ritkán vagy soha nem fogyasztanak halat, 50 százalékkal több szív-érrendszeri panasz fordult elő nyolc év alatt, mint a rendszeres halfogyasztók esetében. Azokban a nőkben, akik ritkán vagy soha nem ettek halat, a szívpanaszok kockázata 90 százalékkal volt magasabb, mint azokban, akik hetente fogyasztottak halat.
A Hypertension: Journal of the American Heart Association szaklapban megjelent dán tanulmányhoz 49 ezer nő adatait vizsgálták nyolc éves időszakra vetítve. A nőket telefonon kérdezték meg családi kórtörténetükről, életmódjukról és halfogyasztásukról. A résztvevőket nyolc évig utánkövették.
A kutatást vezető Marin Strom, a koppenhágai Statens Serum Intézet kutatója elmondta, az a legnagyobb kihívás az ilyen egészségügyi üzenetek közvetítésével kapcsolatban a fiatalabb népesség körében, hogy az előnyök talán csak 30-40 év múlva válnak láthatóvá. A kísérlet azonban azt bizonyítja, hogy ez esetben nem ez a helyzet. A legtöbb omega 3 zsírsavat tartalmazó halat fogyasztó nőkben magas a védettség a szív-érrendszeri betegségekkel szemben. A kutatás kizárólag az étrendi halfogyasztásra összpontosított, nem a halolaj étrendkiegészítőkre. Az eredmények tükrében a szakértők azt javasolják, hogy mindenki hetente legalább kétszer fogyasszon főételként halat.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban szerda délelőtt a változó felhőzet mellett több-kevesebb napsütésre mindenütt számíthatunk. Délután a néhány órás napsütés mellett szórványosan fordul elő heves zápor, zivatar. A szél élénk északkeleti lesz. Hajnalban 12, 17 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 22, 27 fok között alakul. Késő este 16, 21 fok lesz. A ciklon elvonulása után szerdán a frontális tünetek megszűnnek, a frontra érzékenyek fellélegezhetnek. Reggel az ország nagy részén igen párás lesz a levegő, napfelkelte környékén ezt még nyirkosságnak...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- Omega-3 zsírsavval megelőzhető a cukorbetegség
- Nincs hatással az omega-3 az Alzheimer-kórra
- Az omega-3 zsírsav nem védi meg a szívet
- A citomegalovírus újrafertőzését kutatták tudósok
- Az omega-3 a szájüreg betegségeivel szemben is hatékony
- Az Alzheimer-kóros betegek állapotán nem javít az omega-3 zsírsav
Hasonló betegségek
- Fenyegeti a fiatalokat a melanóma
- A kudzu segíthet legyőzni az alkoholizmust
- Összefügg a húsevés és a macsóság a férfiak szerint
- Tovább él, aki főzőcskézik
- A háttérben hallgatott zene, jobb teljesítményt eredményez
- Az őssejtbeültetés hosszútávon is hatékony megoldás lehet
- A megszégyenítés nem jó nevelési módszer
- Sok gyógyszert szednek az idősek, ami árthat is
- Fertőzésveszélyes a halpedikűr
- Oxitocin orrspray az autizmus ellen