Hőmérséklet:
Fronthatás:
+ 22°C / + 27°C
nincs front
Időjárás tovább az orvosmeteorológiához
 
 
 

Az alkohol növeli a rák kockázatát a nőknél

Forrás: MTI
Szerző: NetAmbulancia
2009. 02. 25. 10:48:04
Egy pohár bor is ártalmas lehet - Fotó: Fender CsabaAkár napi egy pohár alkoholos ital is növelheti a nők esetében többféle rosszindulatú daganat kockázatát - derült ki egy brit vizsgálat eredményeként.
Az Egészségügyi Világszervezet, a WHO adatai szerint a rákos megbetegedések világszerte a vezető halálokok között szerepelnek, 7,9 millió emberi életet követelve évente. A legtöbb halálos áldozatot a tüdő-, gyomor-, máj-, vastagbél- és emlődaganatok szedik.

Az Oxfordi Egyetem kutatói több mint 1 millió középkorú brit asszony adatait elemezték, akik 1996 és 2001 között egy össznemzeti vizsgálatban vettek részt.
Mint kiderült, a mérsékelt alkoholfogyasztás tehető felelőssé az emlő, a máj, a végbél, a szájüreg és a garat rosszindulatú daganatának 13 százalékáért, függetlenül attól, hogy milyen szeszesitalról van szó.

Minden egyes itallal, amit a nők naponta elfogyasztanak, 6 százalékkal emelkedik a rákkockázat, az emlődaganat esetében a napi alkoholfogyasztás 12 százalékos rizikónövekedést jelent.

"A mérsékelt alkoholfogyasztás szokásának elterjedtsége bizonyos női populációkban azt jelenti, hogy a szeszesitalokhoz köthető daganatos megbetegedések aránya fontos népegészségügyi kérdéssé vált" - hangsúlyozta a kutatást irányító Naomi Allen.

A Journal of the National Cancer Institute-ban publikált tanulmány szerint az alkohol rákkockázata felülírja a mérsékelt szeszfogyasztásnak a szív- és érrendszerre gyakorolt jótékony hatását.

Michael Lauer és Paul Sorlie, az amerikai Nemzeti kardiológiai, pulmonológiai és hematológiai kutatóintézet (National Heart, Lung and Blood Institute) kutatói szerint a tanulmány társadalmi üzenete már nem is lehetne világosabb.

"Nincs olyan csekély mérvű alkoholfogyasztás, amelyet biztonságosnak lehetne tartani" - emelte ki Michael Lauer és Paul Sorlie.


Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?

Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!

Hazánkban szerda délelőtt a változó felhőzet mellett több-kevesebb napsütésre mindenütt számíthatunk. Délután a néhány órás napsütés mellett szórványosan fordul elő heves zápor, zivatar. A szél élénk északkeleti lesz. Hajnalban 12, 17 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 22, 27 fok között alakul. Késő este 16, 21 fok lesz. A ciklon elvonulása után szerdán a frontális tünetek megszűnnek, a frontra érzékenyek fellélegezhetnek. Reggel az ország nagy részén igen párás lesz a levegő, napfelkelte környékén ezt még nyirkosságnak... Bővebben »

Share |
Értékelje Ön is!
Hozzászólások, vélemények (0) Szeretne hozzászólni?

Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!

Ehhez a tartalomhoz még nem érkezett hozzászólás.
 
 

Keresés

részletes kereső... részletes kereső...

Kiemelt betegségek
 
 
Kiemelt témák