Hőmérséklet:
Fronthatás:
+ 23°C / + 28°C
gyenge hidegfront
Időjárás tovább az orvosmeteorológiához
 
 
 

Csokival vidulnak a depressziósok

Forrás: MTI
2010. 06. 23. 16:30:00

Depresszióra hajlamos emberek annál gyakrabban jutalmazták magukat csokoládéval, minél lehangoltabbak voltak. A sok szempontból vitatható antidepresszáns tabletták helyett alkalmazható, természetes gyógymóddal szerzett megfigyeléseket az Archives of Internal Medicine szakfolyóirat közölte.

A mondás szerint tíz amerikaiból kilenc szereti a csokoládét, de arra is vannak adatok, hogy minden tizedik amerikai pedig hazudós. Ez nem földrajzi kérdés: mi is gyakran érezzük, hogy meg kell magunkat jutalmazni egy kis csokival: megérdemeljük.

Natalie Rose és munkatársai jól tervezett, tudományos vizsgálatot végeztek arra vonatkozólag, hogy felnőtt emberek körében van-e összefüggés a depressziós hangulat és a csokoládéevés között. Kaliforniában 1018 férfit és nőt gyűjtöttek össze, akik antidepresszáns gyógyszereket nem szedtek, életkoruk 20-85 év között volt, átlagosan 58 esztendő.

Az önként jelentkező vizsgálati alanyok a legkorszerűbb, depresszióra vonatkozó kérdőívet töltötték ki, illetve igen részletesen beszámoltak táplálkozási szokásaikról. A kutatók a csokoládé fogyasztást 28 grammos csokiszeletek megevésével mérték. A megfigyelés résztvevői nem tartoztak az elhízott édességkedvelők közé: átlagos testtömeg indexük 27.8 volt.

A vizsgálat egyértelműen igazolta, hogy minél depressziósabb valaki, annál gyakrabban kezeli magát csokoládé evéssel. Azok, akiknek a kérdőív szerint semmiféle depressziós hangulata, közérzete nem volt, havonta csupán 5,4 darabot fogyasztottak az egységnyi csokoládé szeletből. Az enyhén depressziósok havi adagja 8,4 szelet volt, míg a kifejezetten depressziós emberek 11,8 szeletet ettek meg minden hónapban.

A kutatók gondosan kiszámolták, hogy ez kizárólag a csokoládéra vonatkozó vágy volt és a vizsgált személyek semmiféle tápanyagból nem kívántak több kalóriát magukhoz venni: nem fogyasztottak több szénhidrátot, fehérjét vagy szénhidrátot.

Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?

Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!

Hazánkban csütörtök délelőtt több órára kisüt a nap, észak felől azonban egy hidegfront szakadozott felhőzete már érinti az országot. Legfeljebb néhol fordulhat elő zápor, zivatar. Délután egyre többfelé tornyosulnak gomolyfelhők, amelyekből záporok, zivatarok alakulhatnak ki. Főként délen és nyugaton van esély heves, felhőszakadással, jégesővel kísért zivatarokra. Csapadék legkisebb eséllyel az északkeleti országrészben várható. A szél élénk északi lesz. Hajnalban 12, 17 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 23,... Bővebben »

Share |
Értékelje Ön is!
Hozzászólások, vélemények (0) Szeretne hozzászólni?

Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!

Ehhez a tartalomhoz még nem érkezett hozzászólás.
 
 

Keresés

részletes kereső... részletes kereső...

 
 
Kiemelt betegségek
 
 
Kiemelt témák