Csökkenti a sokízületi gyulladást az alkohol
Az alkohol fogyasztása csökkentheti a sokízületi gyulladás súlyosságát, valamint a fájdalommal járó és megnyomorító betegség kialakulásának kockázatát - mutatta ki egy szerdán közzétett tanulmány.
Gerry Wilson vezetésével a Sheffield Egyetem kutatói 873 reumatoid artritiszes pácienst, valamint a kontrollcsoportban 1004, a betegség nélkül élő embert kérdeztek meg arról, milyen gyakorisággal ittak alkoholt a megelőző hónapban.
A tanulmányba bevont emberek kitöltöttek egy részletes kérdőívet, röntgenfelvételt készítettek róluk, elemezték vérmintájukat és megvizsgálták ízületeiket.
"Megállapítottuk, hogy a leggyakrabban alkoholt fogyasztó pácienseknek kevésbé súlyos tüneteik voltak, mint azoknak, akik soha nem ittak alkoholt, vagy igen ritkán ittak" - magyarázta a munka vezető szerzője, James Maxwell reumatológus.
Amint a Rheumatology című szaklapban megjelent tanulmány írta, a röntgenfelvételek is kevesebb ízületi károsodást mutattak ki, a vértesztek pedig a gyulladás alacsonyabb szintjét jelezték. Kevesebbszer jeleztek fájdalmat és ritkább volt a duzzanat, valamint a rokkantság is.
Korábbi tanulmányok hasonló eredményre jutottak állatkísérletekben, ám a mostani volt az első olyan vizsgálat, amely embereknél is összefüggést talált a sokízületi gyulladás súlyossága és az alkoholfogyasztás gyakorisága között.
A kutatók megállapították, hogy az egyáltalán nem ivóknál négyszer nagyobb volt a sokízületi gyulladás kialakulásának valószínűsége, mint azoknál, akik havonta legalább tíz napon ittak alkoholt. Az összefüggést férfiakra és nőkre egyaránt érvényesnek találták.
A szakemberek hangsúlyozták, hogy az alkoholfogyasztás reumával kapcsolatos előnyeit meghaladhatják az italozás egyéb következményei, illetve ezek ismeretében kell mérlegre tenni az eredményeket.
Mint Maxwell elmondta, feltételezik, hogy az alkohol csökkenti az immunrendszer aktivitását, így befolyásolhatja azokat a molekuláris útvonalakat, melyek miatt a sokízületi gyulladás kialakul. A már kifejlődött betegség esetében pedig fájdalomcsillapító hatása is lehet az alkoholnak.
A tanulmány gyengéje, hogy az elfogyasztott alkohol mennyiségét nem vette figyelembe, csak az ivás gyakoriságát, valamint az, hogy a résztvevők önbevallásán és emlékezetén alapult.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban csütörtök délelőtt több órára kisüt a nap, észak felől azonban egy hidegfront szakadozott felhőzete már érinti az országot. Legfeljebb néhol fordulhat elő zápor, zivatar. Délután egyre többfelé tornyosulnak gomolyfelhők, amelyekből záporok, zivatarok alakulhatnak ki. Főként délen és nyugaton van esély heves, felhőszakadással, jégesővel kísért zivatarokra. Csapadék legkisebb eséllyel az északkeleti országrészben várható. A szél élénk északi lesz. Hajnalban 12, 17 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 23,...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- Háromszoros stroke-veszély egy órával alkoholfogyasztás után?
- Kiskorúakkal végeznek alkoholos kutatásokat
- Európában fogy a legtöbb alkohol világszerte
- Alkohol
- A felnőttek diabétesz kockázatát csökkenti egy kis alkohol
- Egy-két pohár alkohol rendben tartja a vércukorszintet
- Egészségesebbek akik ritkán isznak alkoholt
- Szívroham után is hasznos lehet a mértékkel fogyasztott alkohol
- Az unióban szélsőségesek az alkoholfogyasztási szokások
- A mértékletes alkoholfogyasztás jótékony hatása elvész a dohányzás mellett
- Harmadikok vagyunk a nemzetközi alkoholfogyasztók között
- A terhesség alatt fogyasztott alkohol árt a babának
- A kevés alkohol csökkenti a vérnyomást
- Kevés alkohol segít megtartani az ideális súlyt
- Az alkoholizmus Németországban is probléma
- Közel egymillió alkoholfüggő van hazánkban
- Hormonok tehetnek az alkoholfüggőségről
- Vádaskodás az alkoholról Oroszországban
- A gyakori alkoholfogyasztás kiújuló mellrákhoz vezethet
- Az idő teltével többet isznak az alkoholisták
- Alkoholteszt az éttermekben
- Újabb tanulmány az alkoholfogyasztásról
- Alkohol a férfiak szívéért
- Küzdelem az alkoholizmus ellen
- Alkohollal fejsérülést is lehet kezelni amerikai orvosok szerint
- Tízezer sérült újszülött születik Németországban az alkohol miatt
- A mérsékelt alkoholfogyasztás erősíti a csontokat
- Természetes hatóanyag alkoholproblémák ellen
- Napi harminc perc mozgással megelőzhető a rák
- 16 év alatt tilos az alkohol Milánóban
- Visszér ellen alkohol
- A nordic walking a szívbetegeknek is jót tesz
- Egy gyakran használt antibiotikum árthat a szívnek
- Fenyegeti a fiatalokat a melanóma
- A kudzu segíthet legyőzni az alkoholizmust
- Összefügg a húsevés és a macsóság a férfiak szerint
- Tovább él, aki főzőcskézik
- A háttérben hallgatott zene, jobb teljesítményt eredményez
- Az őssejtbeültetés hosszútávon is hatékony megoldás lehet
- A megszégyenítés nem jó nevelési módszer
- Sok gyógyszert szednek az idősek, ami árthat is