Hőmérséklet:
Fronthatás:
+ 23°C / + 28°C
gyenge hidegfront
Időjárás tovább az orvosmeteorológiához
 
 
 

D-vitaminnal a diabétesz ellen

Forrás: MTI
2010. 02. 23. 13:00:00

Felére csökkenti a cukorbetegség kockázatát a sok D-vitamin; brit vizsgálatok szerint a szívbetegségek veszélye is harmadával kisebbedett.

A szakemberek összesen 100 ezer fő részvételével végzett 28 kutatás eredményét értékelték ki - olvasható a Maturitas című tudományos folyóirat márciusi számában.

A vizsgálódásokból kiderült: az úgynevezett metabolikus szindróma - vagyis a túlsúly, a magas vérnyomás, a rossz koleszterin- és vércukorszint kombinációja - lényegesen ritkábban jelentkezett azoknál a személyeknél, akik sok D-vitamint kaptak.
"Felnőtteknél a D-vitamin hiányát pótló célzott kezelés potenciálisan megfékezheti a szív- és anyagcsere-betegségek jelenkori járványát" - állapította meg Oscar Franco, a Warwicki Egyetem tudósa, a kutatások vezetője.

Ehhez azonban a D-vitamin és a betegségeket kiváltó okok közötti pontosabb összefüggések feltérképezésére van szükség - hangsúlyozták tanulmányukban a szakemberek.

A D-vitamin egy hormonokhoz hasonló anyag, amelynek számos fontos funkciója van, többek között szerepet játszik a csontképződésben és az immunrendszer irányításában. A bőrben maga az emberi szervezet is képes a D-vitamin előállítására, ehhez azonban napfényre van szükség.

A fejlett társadalmakban élő emberek azonban keveset vannak a szabadban, így jellemző a D-vitamin hiánya. Pedig vizsgálatok szerint a D-vitamin a különböző rákbetegségekre is jótékony hatással van.

Aki sok D-vitamint akar fogyasztani, annak tanácsos sok halat ennie, ám figyelemmel kell lenni arra is, hogy nagy dózisban a D-vitamin mérgező hatású. Ehhez azonban hatalmas adag kell.

Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?

Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!

Hazánkban csütörtök délelőtt több órára kisüt a nap, észak felől azonban egy hidegfront szakadozott felhőzete már érinti az országot. Legfeljebb néhol fordulhat elő zápor, zivatar. Délután egyre többfelé tornyosulnak gomolyfelhők, amelyekből záporok, zivatarok alakulhatnak ki. Főként délen és nyugaton van esély heves, felhőszakadással, jégesővel kísért zivatarokra. Csapadék legkisebb eséllyel az északkeleti országrészben várható. A szél élénk északi lesz. Hajnalban 12, 17 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 23,... Bővebben »

Share |
Értékelje Ön is!
Hozzászólások, vélemények (0) Szeretne hozzászólni?

Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!

Ehhez a tartalomhoz még nem érkezett hozzászólás.
 
 

Keresés

részletes kereső... részletes kereső...

 
 
Kiemelt betegségek
 
 
Kiemelt témák