Diabétesz megelőzésére korai kezelést javasolnak
Az 1-es típusú diabétesszel élő emberek felére csökkenthetik a hosszú távú, súlyos egészségügyi szövődményeket, ha szigorú kontroll alatt tartják vércukorszintjüket - közölték amerikai kutatók.
Az 1-es típusú, fiatalkorinak is nevezett diabétesznél a vércukorszint szigorú kordában tartása sokkal nagyobb előnyökkel jár hosszú távon a vakság, vese- és szívbetegségek megelőzésében, mint a hagyományos hozzáállás, amikor csak magasabb vércukorszintnél avatkoznak be.
A fiatalkori cukorbetegség esetében az immunrendszer tévesen ismeri fel és megtámadja a hasnyálmirigyben az inzulintermelő sejteket, amelyek a vércukorszint szabályozásához szükségesek.
Trevor Orchard és munkatársai harminc éven keresztül követték nyomon pácienseik egészségi állapotát, így derült fény arra, hogy a szigorúan szabályozott vércukorszinttel élők körében felére csökkent a súlyos szövődmények száma.
A Pittsburgh-i Egyetem kutatóinak tanulmánya az Archives of Internal Medicine című szakfolyóiratban jelent meg hétfőn.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt északkelet felől tovább szakadozik, csökken a felhőzet, míg nyugaton továbbra is zömmel borús marad az idő. A nyugati határszélen gyenge havazás előfordulhat. Délután északkelet felől tovább csökken a felhőzet, az ország északkeleti harmadán már alig zavarja felhő a napsütést. Nyugaton, délnyugaton ugyanakkor borongós marad az idő, a nyugati határszélen eleinte kisebb havazás még előfordulhat. A szél mérsékelt északkeleti lesz. Hajnalban -21, -11 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke -10,...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
- Kitolódott a gyermekvállalás időpontja
- Az agresszív emlőrák legyőzhető cinkkel
- Diéta alatt is engedélyezett a torta
- A főtt paradicsom segít megállítani a rákos sejteket
- Világítanak a daganatsejtek a folyadékbiopsziától
- Maradandó fejlődési zavarokat okozhat a testi fenyítés
- A mellrák ellen nem véd a szója
- A napfény hiánya is elősegítheti a stroke-ot
- A mozgás a rákból meggyógyultakon is segít
- A zöld tea jót tesz az idősebb szervezetnek