Egészségesebbek akik ritkán isznak alkoholt
Jobb az egészsége azoknak az embereknek, akik mértéktartóan, de isznak alkoholt, mint az antialkoholistáknak - állapították meg szerdán közzétett tanulmányukban francia kutatók.
A szakemberek úgy vélik, nem az alkohol közvetlen hatása okozza az egészségügyi előnyök többségét, hanem olyan közvetett hatások, mint a stressz csökkenése, a több mozgás és a jobb társadalmi helyzet. Mint Boris Hansel kutatásvezető elmondta, a mértékletes alkoholfogyasztás jellemzően a magasabb társadalmi státusz sajátja, amelyben jobb az emberek általános egészségi állapota és alacsonyabb a kardiovaszkuláris kockázat.
A túlzott alkoholfogyasztás összefüggésben van a krónikus májbetegségekkel, több ráktípussal és a szívproblémákkal; az Egészségügyi Világszervezet adatai szerint évente világszerte 2,3 millió halálesetért felelős.
Hansel és kutatócsoportja csaknem 150 ezer francia embert tanulmányozott. A vizsgálatba bevontakat négy csoportba osztották: soha nem ivók, napi 10 gramm alkoholnál kevesebbet fogyasztók, mértékletesen ivók (10-30 gramm alkohol naponta), illetve nagyivók (napi 30 grammnál több alkohol) csoportjaiba. Egy adagnak 10 gramm alkohol számít, ez például 1,2 deciliter 12 százalékos alkoholtartalmú bornak felel meg.
Megállapították, hogy a nők és a férfiak körében is a mértékletesen ivók általános egészségi állapota volt a legjobb. Az ebbe a körbe tartozó férfiaknál alacsonyabb volt a kardiovaszkuláris betegségek kockázata, lassabb volt a szívritmusuk, kisebb volt náluk a stressz, kevesebb a depresszió és alacsonyabb a testtömegindexük. A mértékletesen ivó nők vérnyomása is alacsonyabbnak bizonyult, ráadásul karcsúbbak is voltak.
A tanulmány a Nature csoporthoz tartozó European Journal of Clinical Nutrition című szakfolyóiratban jelent meg.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban csütörtök délelőtt több órára kisüt a nap, észak felől azonban egy hidegfront szakadozott felhőzete már érinti az országot. Legfeljebb néhol fordulhat elő zápor, zivatar. Délután egyre többfelé tornyosulnak gomolyfelhők, amelyekből záporok, zivatarok alakulhatnak ki. Főként délen és nyugaton van esély heves, felhőszakadással, jégesővel kísért zivatarokra. Csapadék legkisebb eséllyel az északkeleti országrészben várható. A szél élénk északi lesz. Hajnalban 12, 17 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 23,...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- Szívroham után is hasznos lehet a mértékkel fogyasztott alkohol
- A mértékletes alkoholfogyasztás jótékony hatása elvész a dohányzás mellett
- A kevés alkohol csökkenti a vérnyomást
- Kevés alkohol segít megtartani az ideális súlyt
- Újabb tanulmány az alkoholfogyasztásról
- Alkohol a férfiak szívéért
- Alkohollal fejsérülést is lehet kezelni amerikai orvosok szerint
- A mérsékelt alkoholfogyasztás erősíti a csontokat
- Visszér ellen alkohol
- A mérsékelt alkoholfogyasztás csökkenti az epeköves rohamok számát
- A mérsékelt alkoholfogyasztás bikává tesz?
- A nordic walking a szívbetegeknek is jót tesz
- Egy gyakran használt antibiotikum árthat a szívnek
- Fenyegeti a fiatalokat a melanóma
- A kudzu segíthet legyőzni az alkoholizmust
- Összefügg a húsevés és a macsóság a férfiak szerint
- Tovább él, aki főzőcskézik
- A háttérben hallgatott zene, jobb teljesítményt eredményez
- Az őssejtbeültetés hosszútávon is hatékony megoldás lehet
- A megszégyenítés nem jó nevelési módszer
- Sok gyógyszert szednek az idősek, ami árthat is