Hőmérséklet:
Fronthatás:
+ 13°C / + 16°C
nincs front
Időjárás
tovább az orvosmeteorológiához...

Fogyókúra vegetáriánus étrenddel – valóban segíthet?

2010. 02. 09 14:00 forrás: NetAmbulancia
Nyomtatás kedvencekhez
Címkék: fogyás, fogyókúra, zöldség, gyümölcs, vegetáriánus, étkezés, mozgás

Mindenki számára ismert, hogy a vegetáriánusok száműzik étrendjükből az állati eredetű táplálékokat, nemcsak a marha- és disznóhúst, hanem a baromfit és a halat is. A vegánok étrendjében például, nem szerepel sem a tej, a tejtermékek, a tojás, a méhészeti termékek, sem bármilyen egyéb állati eredetű anyag.

Kétségtelen tény, hogy a jól összeállított vegetáriánus diéta segíthet az ideális testsúly elérésében és fenntartásában, mivel a normál étrendhez viszonyítva sokkal kevesebb zsírt tartalmaz. A növényi táplálkozás több szervünkre is jótékony hatással van. A nagy rostbevitel miatt csökkenthetők például az emésztési panaszok. A vegetáriánus étrend kevesebb telített zsírsavbevitellel jár, ami a szív-érrendszeri betegségek kialakulásának veszélyét csökkenti. Az antioxidánsokban, fitovegyületekben gazdag gyümölcsök és zöldségek fokozott bevitele a daganatos betegségekre is jó hatású.


Miben segít a vegetáriánus étrend?

A növényi táplálékok lényegesen kevesebb kalóriát tartalmaznak, mint az állati eredetű ételek, így a jól összeállított, kizárólag növényi alapanyagokat tartalmazó étrend hozzájárulhat fogyókúránk sikeréhez. Persze jól végig kell gondolni, hogy mit és mennyit eszünk, nem könnyű szakszerűen összeállítani az étrendet.


Fogyasszunk kevesebb zsírt, és NE együk túl magunkat!

Fontos, hogy nagy rosttartalmú, fehérjében gazdag, ugyanakkor kevés zsírt tartalmazó ételeket fogyasszunk. Étrendünk tartalmazzon zsírszegény vagy alacsony zsírtartalmú tejet, sajtot, joghurtot, babot, diót, teljes kiőrlésű gabonát és sok-sok gyümölcsöt és zöldséget. Kerüljük a zsírban sült ételeket, édességeket, cukros ételeket. Figyeljünk oda arra, hogy elkerüljük a túlevést. Nem szabad elfelejtenünk a mozgás fontosságát sem.


Kevesebb kalória és több mozgás a nyerő kombináció!

Ha súlyfelesleggel küzdünk, és komolyan eldöntjük, hogy fogyókúrába kezdünk, érdemes alaposan körüljárni a témát. Bár a vegetáriánus étrend jótékony hatással van egészségünkre, nincs garancia arra, hogy súlyproblémáinkat is megoldja. Sok hatékony fogyókúra létezik, nem feltétlenül nekünk való a húsmentes étrend. Olvassunk utána, kérjük ki szakember segítségét, hogy nekünk melyik módszer felel meg leginkább.


Ne feledjük a fogyókúrák legfontosabb szabályát: Lefogyni úgy lehet, ha kevesebb kalóriát viszünk a szervezetünkbe, mint amennyit elfogyasztunk.
Amennyiben csökkentjük a kalória-bevitelt, többet mozgunk, tudatosabban odafigyelünk arra, hogy miből mennyit eszünk, és nem utolsósorban kitartóak vagyunk, biztosan sikerül lefogynunk.