A vegetáriánus étrend gyengítheti a csontokat
A húsmentes diétán élő embereknek kissé gyengébbek a csontjaik, mint húst is fogyasztó társaiknak - közölték ausztrál és vietnami kutatók csütörtökön.
A különbség még nagyobb volt azoknál, akik minden állati terméket kizártak étkezésükből: az ő csontjaik hat százalékkal voltak gyengébbek - közölte Tuan Nguyen, az American Journal of Clinical Nutrition című szaklapban megjelent tanulmány főszerzője.

Gyakorlatilag nem mutatkozott különbség viszont a halat, a tenger gyümölcseit, tojást és tejtermékeket is fogyasztó ovolakto-vegetáriánusok és a húsevők átlagos csontsűrűsége között.
Mivel az oszteoporózis egyre gyakoribb a fejlett országokban, a kutatók úgy vélik, hogy érdemes az étrend összeállításánál ezeket a lehetséges következményeket is figyelembe venni.
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük regisztráljon!
Keresés
- Szívbarát étrend: a DASH diéta
- Minimumárat szabna a skót kormány az alkoholra
- Antidepresszánst állít elő az emberi szervezet
- Botoxot árultak fejfájásra
- Miért nem vesszük komolyan a magas koleszterint?
- Az egészségügyi szakmai kollégiumok átalakítását tervezik
- Nem csökkenti az újszülöttek fájdalmát a cukor
- Megelőző műtéttel csökkenthető a rákkockázat
- Sugárzás és daganatok 2. rész
- Rehabilitációs központ nyílt Sárváron