NetAmbulancia főoldal

Regisztráció Regisztráció Jelszó emlékeztető Elfelejtett jelszó

 
 
 

A vegetáriánusokat kevésbé fenyegeti a rák

Forrás: MTI
Szerző: NetAmbulancia
2009. 07. 02. 11:11:22
Extrém zöldségimádóknak - Fotó: MTIA vegetáriánusoknál 12 százalékkal kisebb eséllyel fejlődik ki rák a húsevőkhöz képest, különösen a vérrák esetében nagy az eltérés - jelentették be szerdán brit kutatók.

Korábbi vizsgálatok kimutatták, hogy a sok vörös- és feldolgozott húst evő embereknél nagyobb a gyomorrák aránya. A mostani, mintegy 60 ezer ember bevonásával készült tanulmány szerint a húsmentes étrenden élőknél ritkábban fordult elő a vér-, a hólyag- és a gyomorrák. A legnagyobb különbség a vérrákok (leukémia, plazmocita mielóma, non-Hodgkin limfóma) esetében mutatkozott: 45 százalékkal kisebb eséllyel jelentkezett a vegetáriánusoknál.

A vöröshúsok túlzott fogyasztása kockázatos - Fotó: MTI

Az eredmények szerint az átlagnépességben százból 33 embernél alakul ki rák élete során, azok körében viszont, akik nem esznek húst, ez az arány csak 29 százalék.

Tim Key kutatásvezető, az Oxfordi Egyetem munkatársa és csoportja a British Journal of Cancer című folyóiratban tette közzé a tanulmányt. A követéses vizsgálat tizenkét évig tartott, ezalatt 3350 résztvevőnél állapítottak meg rákot.

Paradicsomfesztivál, extrém zöldségimádóknak - Fotó: MTI

Key csoportja húsz ráktípusra végezte el az adatok elemzését, mely során az eredmény egyértelművé tétele érdekében figyelembe vették az alkohol, a dohányzás és az elhízás rákkockázatot növelő hatását.

Értékelje Ön is!
Hozzászólások, vélemények (0) Szeretne hozzászólni?

Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük regisztráljon!

Ehhez a tartalomhoz még nem érkezett hozzászólás.
 
2010. március 10. szerda
Ildikó
Hőmérséklet:
Front:
- 1°C / + 5°C
kettős front
Időjárás tovább az orvosmeteorológiához
 

Keresés

részletes kereső... részletes kereső...