Hőmérséklet:
Fronthatás:
+ 23°C / + 28°C
gyenge hidegfront
Időjárás tovább az orvosmeteorológiához
 
 
 

Étrendkiegészítők helyett egészséges életet javasolnak a kutatók

Forrás: MTI
2009. 04. 19. 13:30:00

Gyógyhatású készítmények, táplálék-kiegészítők formájában sokféle antioxidáns szert ajánlanak az egészség megóvása érdekében: egy nemzetközi kutatócsoport inkább egészséges táplálkozást és rendszeres testmozgást javasol a tabletták helyett a Cell Metabolism szakfolyóiratban.

Az oxidáció nemcsak a kerítésnek, hanem az emberi szervezetnek is árt. Szervezetünk ugyan nem rozsdásodik, a koszorúerek belső felszínére azonban a "rossz", LDL-koleszterin oxidáció útján rakódik le, és okoz elzsírosodást.

Szerencsére vannak anyagok, amelyek megakadályozzák az oxidációt. A kerítést befesthetjük, az antioxidáns szerek pedig gátolják az LDL-koleszterin letapadását az érfal felszínén.

Ausztráliában Tony Tiganis professzor vezette azt a 19 tagú nemzetközi munkacsoportot, amely ezt a kérdést vizsgálta egereken. Azt vizsgálták, hogyan tudják gátolni az oxidáns anyagok, az úgynevezett szabad gyökök hatását az antioxidáns vitaminok és egyéb szerek. Sok bizonyíték van már arra, hogy az egészséges ételek, a gyümölcsök és a zöldségek védik az emberi szervezetet az érelmeszesedéstől, a cukorbaj kialakulásától.

A kutatók bizonyították, hogy a biológiában ez a kérdés sem olyan egyszerű, mint amilyennek látszik. Különböző állatokban az antioxidánsok meghosszabbítják az életet, és ez emberekre is vonatkozik. Ám az is kiderült, hogy ez csak finom egyensúlyi helyzet esetében igaz. Úgy találták, hogy alapjában véve szükség van kevés oxidáns anyagra - elsősorban is a hidrogén-peroxidra - ahhoz, hogy a szervezetben ne kezdődjön olyan kóros anyagcsere-folyamat, amely cukorbetegséggé fokozódik. Ebben az esetben az oxidáns hatás megvéd a cukorbaj kifejlődésétől.

"Tehát érzékeny egyensúlyról van szó, és a jó dologból a túlságosan sok akár rossz is lehet"
- mondta a vizsgálat vezetője. Azok az egerek, amelyek nem tudták kiválasztani az oxidatív molekulákat, még olyan diétán sem lettek cukorbetegek, amely egyébként cukorbajhoz vezetett. Ha ezeknek az állatoknak antioxidánsokat adtak, a cukorbetegség megjelent.

"Kis adagban az olyan oxidáns molekulákra, mint a hidrogén-peroxid, szükség lehet a sejtek egészséges működéséhez - hangsúlyozta a vizsgálat vezetője. - A túl sok antioxidáns szer viszont cukorbetegséghez vezethet".

Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?

Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!

Hazánkban csütörtök délelőtt több órára kisüt a nap, észak felől azonban egy hidegfront szakadozott felhőzete már érinti az országot. Legfeljebb néhol fordulhat elő zápor, zivatar. Délután egyre többfelé tornyosulnak gomolyfelhők, amelyekből záporok, zivatarok alakulhatnak ki. Főként délen és nyugaton van esély heves, felhőszakadással, jégesővel kísért zivatarokra. Csapadék legkisebb eséllyel az északkeleti országrészben várható. A szél élénk északi lesz. Hajnalban 12, 17 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 23,... Bővebben »

Share |
Értékelje Ön is!
Hozzászólások, vélemények (0) Szeretne hozzászólni?

Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!

Ehhez a tartalomhoz még nem érkezett hozzászólás.
 
 

Keresés

részletes kereső... részletes kereső...

 
 
Kiemelt betegségek
 
 
Kiemelt témák