Felfedték a rákos sejtekben előforduló hibákat
Az amerikai Princeton Egyetem kutatói kidolgoztak egy módszert, amellyel elkészíthető a rákos sejtekben előforduló hibák szisztematikus listája - adta csütörtökön hírül honlapján az amerikai egyetem.
"Pillanatnyilag többféle rákot ugyanazzal a terápiával kezelnek. A jövőben sokkal pontosabbak lehetünk azáltal, hogy célzottan a mutációk által kiváltott kóros folyamatokat kezeljük" - mondta Saeed Tavazoie molekuláris biológus, a kutatás vezetője.
A csoport egy olyan komputeres programot fejlesztett ki, amely egyenként végigvizsgálja a tumorsejtekben lévő 20 ezer gén viselkedését. Amikor egy gén aktív, bekapcsolt állapotban van, az általa kódolt fehérje termelődik, így jelzésként szolgál. A terápiás beavatkozás attól függően változhat, hogy mi minden "romlott el" a sejtben, milyen természetű a rákos elváltozás.
A módszeres listázás úgy zajlik, hogy a program a tumorsejt teljes DNS-ét elemzi, szekvenálják a genetikai állományt, majd megállapítják, hogy mely szakaszok működnek a normálistól eltérően. A számítógépes elemzés rendszerbiológiai elvekre épül, figyelembe veszi, hogy az élő szervezetek alkotóelemei egymással elválaszthatatlan kölcsönhatásban működnek.
A tanulmány részleteit a Molecular Cell című szakfolyóirat pénteki számában tették közzé a kutatók.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt északkelet felől tovább szakadozik, csökken a felhőzet, míg nyugaton továbbra is zömmel borús marad az idő. A nyugati határszélen gyenge havazás előfordulhat. Délután északkelet felől tovább csökken a felhőzet, az ország északkeleti harmadán már alig zavarja felhő a napsütést. Nyugaton, délnyugaton ugyanakkor borongós marad az idő, a nyugati határszélen eleinte kisebb havazás még előfordulhat. A szél mérsékelt északkeleti lesz. Hajnalban -21, -11 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke -10,...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- A rákos sejtek mutálódnak a betegség terjedése során
- Ritkábban lesz mellrákos, aki csontritkulás elleni gyógyszert szed
- A gyakori alkoholfogyasztás kiújuló mellrákhoz vezethet
- Egyre kevesebb a rákos az USA-ban
- A röntgen is okozhat rákot, az arra hajlamosaknál
- Csökken a rákban elhunytak száma Európában
- Végbélrák kezelése ultrahanggal
- A folsavas étrendkiegészítők rákot okozhatnak
- Nő a rákos betegek száma az elhízás miatt
- Az alacsony koleszterin véd a prosztatarák ellen
- A szegényebb országokban több a mellrákos
- A sivatagi vakondpatkány nem lesz rákos
- Rákgyógyszer lehet a curryből
- Megfigyelték egereknél a rákos sejtek mozgását
- A bőrrák is örökölhető
- Közös kerékpározás a mellrák ellen Hódmezővásárhelyen
- A mellrákhoz kapcsolódó gént fedeztek fel kutatók
- Rákkutatók kapták idén a Nobel-díjat
- Immunterápia a gyerekkori rák ellen
- Rózsaszín Lánchíd - Séta a mellrák ellen
- Helyes táplálkozással csökkenthető a mellrák kockázata
- Kevésbé ijesztő név kellene a korai emlőrák egy fajtájára
- Új vérteszttel kimutatható lesz a visszatérő mell- és vastagbélrák
- A fejlődő országokban nagyobb fenyegetést jelent a rák
- Október 4-én séta a mellrákszűrés fontosságáért
- A depressziós rákbetegek nagyobb valószínűséggel halnak meg
- Prosztata őssejtek okozhatnak rákot
- Méhnyakrák megelőzési programot indít az Egészséges Ifjúságért Alapítvány
- A dioxin mégsem növeli a rák kialakulásának kockázatát?
- Egy vírusnak lehet köze a prosztatarák kialakulásához
- A szalmonella lehet hatékony a rák elleni harcban
- Sokkal gyakrabb a szívelégtelenség, mint a rák
- Házassággal a rák ellen
- A péniszrákot is a papillómavírus okozza, akárcsak a méhnyakrákot
- A marihuána lehet a prosztatarák gyógymódja
- A méhnyakrák elleni vakcinának ritkán van mellékhatása
- Feleződtek a gyomorrákos esetek Nagy-Britanniában
- Csökken a rákos halálozások száma az Államokban
- Súlyemeléssel csökkenthető a mellrákműtét utáni ödéma
- Vastagbélrák ellen is hatásos az aszpirin
- A szoptatás véd a mellrák ellen
- Összefüggést találtak a rák és a diabétesz között
- Tüdőrákot vérteszttel szűrnek
- Korai stádiumban az immunrendszer nem ismeri fel a hólyagrákot
- Célzott támadás a mellrák ellen
- Napi harminc perc mozgással megelőzhető a rák
- Megölte magát a magát rákosnak kiadó nő
- A radon a lakóépületekben növeli a tüdőrák kockázatát
- A gyerekkori sugárterápia növeli a mellrák kockázatát
- A tüdőrák ellen mégsem hatásos a talidomid
- Elindulhat a méhnyakrák elleni vakcina tömeges alkalmazása
- Genetikai problémák miatt kisebb a rák túlélésének az esélye az afroamerikaiak
- Fawcett halála kapcsán a végbélrák a figyelem középpontjába került
- A vegetáriánusokat kevésbé fenyegeti a rák
- Nanosejtekkel küzdenek a rák ellen
- Rák fenyeget néhány állatfajt
- Ausztriában is bevezetik az országos mellrákszűrést
- Rákos betegeknek nem javasolt a csapvíz fogyasztása
- Ryan O,Neal feleségül veszi a rákbeteg Farrah Fawcett-et
- Az ősz hajnak szerepe lehet a rák elleni védettségben
- Az osztrákok elégedettek a dohányzásellenes törvénnyel
- Hiányzó DNS-darab okozhat egy gyerekkori ráktípust
- Az egészben főtt sárgarépa jobban véd a ráktól
- Az emlőrák kialakulásában még sincs szerepe a húsevésnek
- Orvosok és politikusok összefogását sürgeti a Német Ráktársaság
- A férfiaknak nagyobb az esélyük a rákos megbetegedésekre
- A marihuána is okozhat tüdőrákot
- Az első rákgyógyszer csak kutyáknak
- Immunterápiával a rák ellen
- Sikeres a rádióhullámok alkalmazása a nyelőcsőrák megelőzésében
- Nancy Brinker az Egészségügyi Világszervezet rákellenes kampányának új arca
- Új vírusterápia a rák ellen
- Már kislányoknál is kimutatható a méhnyakrákot okozó vírus
- Összefogás zokniban: küzdelem a mellrák ellen
- A D-vitamin hatékony ellenszere lehet a prosztataráknak
- Túl drága rákdiagnosztikai vizsgálatok Nagyváradon
- Engedélyeztek rákbetegséget kiszűrő embrióválasztást Spanyolországban
- A dió, a bor és a grapefruit is hatásos lehet a rák megelőzésénél
- A túlsütött hús növeli a hasnyálmirigyrák kockázatát
- Genetikai mutáció is okozhatja a gyerekkori tüdőrákot
- Azonosítottak két rákkeltő anyagot a dohányfüstben
- Ismét útjára indult az Egyenlő Eséllyel a Rák Ellen program
- A kávé és tea csökkenti a méhrák kockázatát
- A dohányosok rákkockázatát növelheti a gyümölcsevés
- Nanorészecskék jelzik a rákos sejt fehérjéit
- Csak a nőket védi a kávé a vastagbélráktól
- A rendszeres éjszakai munka emlőrákot okozhat?
- Nem eredményesebb a hólyagrák drágább kezelése
- Ígéretesek egy prosztatarák elleni szer kezdeti klinikai próbái
- Rákkeltő lehet a fekete fehérnemű színezőanyaga
- Rockzenészek a rákbetegekért - koncert a Syma Csarnokban
- A szklerózis multiplexesek körében kisebb a rákkockázat
- Új terápia az emlőrák kezelésében
- A vegetáriánusok közül kevesebben kapnak rákot
- Már egy pohár bor is védhet a nyelőcsőrák ellen
- A vörösbor fogyasztása mégsem csökkenti a mellrák kockázatát
- Géndiagnosztika a prosztatarák szűrésében
- Eltávolíthatók a rákot okozó gének az őssejtekből
- A vérvétel és az ultrahang együtt jobban kimutatja a petefészekrákot
- Életviteli tanácsok és kúrák májbetegeknek - 3.rész
- Az alkoholfogyasztás növeli a hasnyálmirigy rák kockázatát
- Életviteli tanácsok és kúrák májbetegeknek - 2.rész
- Életmód és kúrák májbetegeknek - 1. rész
- Az alkohol növeli a rák kockázatát a nőknél
- Nő a mellrákveszély a hormonkezelt menopauzás nőknél
- Az aktív életmód csökkenti a vastagbélrák kockázatát
- Életviteli tanácsok és kúrák májbetegeknek - 1.rész
- Pontosabban diagnosztizálható a prosztatarák
- Növeli a mellrák kockázatát a kombinált hormonpótlás
- Székely Tamás: a rák elleni küzdelemben a megelőzés a legfontosabb
- Az élelmiszer-adalékok és a rák
- A petefészek eltávolítása után is marad rákkockázat
- Megszületett az első olyan brit baba, akinél a fogantatása után vizsgálták a mellrákgén meglétét.
- A vitamin nem véd a rák ellen
- A kávé védhet a szájráktól
- Kitolódott a gyermekvállalás időpontja
- Az agresszív emlőrák legyőzhető cinkkel
- Diéta alatt is engedélyezett a torta
- A főtt paradicsom segít megállítani a rákos sejteket
- Világítanak a daganatsejtek a folyadékbiopsziától
- Maradandó fejlődési zavarokat okozhat a testi fenyítés
- A mellrák ellen nem véd a szója
- A napfény hiánya is elősegítheti a stroke-ot
- A mozgás a rákból meggyógyultakon is segít
- A zöld tea jót tesz az idősebb szervezetnek