Feszültségre egyen étcsokoládét!

A magas kakaótartalmú csokoládé mérhetően csökkenti a szorongást és ez főleg a nagyon szorongó emberekben érvényesül. A legnagyobb csokoládégyár által támogatott vizsgálat eredményét a Journal of Proteome Research közölte.
A tudomány állandóan fejlődik: új szakterületek nyílnak meg. Az utolsó évek specialitása a nutrimetabonomika, mely az egyén,

egyedi, de a táplálkozástudomány minden ismeretével és vizsgálati módszerével tanulmányozott anyagcsere összefüggések, a genetika és az egész szervezet működését figyelembe vevő kapcsolatok tudománya.
Az új tudományág gyakorlása indította el a csokoládé hatásának tanulmányozását egészséges önkénteseken. A témaválasztás nem volt véletlen: a munkacsoport vezetője a Nestlé cég kutatóintézetének munkatársa. Sunil Kochbar és svájci, illetve német szakemberek 30 fiatal személyt vontak be a tanulmányba.
A vizsgálati alanyokat részletesen megvizsgálták, hogy anyagcsere vagy szívbetegségek szempontjából makkegészségesek-e. Ezután meghatározták mennyire szorongó a személyiségük. Arra is figyeltek, hogy ne vegyék figyelembe, ha valamelyik önkéntesnek csupán valami pillanatnyi gondja akadt, ami miatt feszültnek érezhette magát.
A csoport 19 tagja volt nő és 11 férfi. A szorongást mérő pszichológiai módszer tanúsága szerint 13 tartozott az erősen szorongók csoportjába, 17 pedig a kevéssé szorongók közé. A résztvevők ezután két hétig naponta, két részletben 40 gramm fekete, 74 százalék kakaót tartalmazó csokoládét fogyasztottak. A napi adag tehát kevesebb volt, mint egy átlagos, 100 gramm súlyú csoki tábla fele.
A részletes laboratóriumi vizsgálatok, melyeket a vizsgálat elején, közepén és végén is elvégeztek, egyértelműen bizonyították, hogy az erősen szorongók anyagcseréje, a stresszhormonok szintje jól mérhetően különbözik a nyugodt személyiségű emberekétől.
A mérések azt is világosan kimutatták, hogy a fekete csokoládé elmajszolása igen gyorsan csökkentette az erősen szorongók szervezetében lévő stresszhormonok mennyiségét. A kevéssé szorongók esetében ez a változás nem érte el azt a szintet, amit a tudományos vizsgálatokban jelentősnek értékelnek.
A vizsgálat két hete alatt az önkéntesek napi 220 többletkalóriát is elfogyasztottak. A kutatók mindenkit figyelmeztetnek, hogy hosszú távon a többletkalóriával nagyon kell vigyázni.

Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- Szívbarát étrend: a DASH diéta
- Minimumárat szabna a skót kormány az alkoholra
- Antidepresszánst állít elő az emberi szervezet
- Botoxot árultak fejfájásra
- Miért nem vesszük komolyan a magas koleszterint?
- Az egészségügyi szakmai kollégiumok átalakítását tervezik
- Nem csökkenti az újszülöttek fájdalmát a cukor
- Megelőző műtéttel csökkenthető a rákkockázat
- Sugárzás és daganatok 2. rész
- Rehabilitációs központ nyílt Sárváron