Fogyáshoz igyunk ecetes italokat
Japán kutatók vizsgálata szerint a zsíros kosztra fogott egerek lényegesen kevésbé híznak, ha víz helyett ecetes italt fogyasztanak. A testsúlycsökkentésre vágyó emberek számára izgalmas eredményeket a Journal of Agricultural and Food Chemistry közölte.
Az étkezés számos területén népszerű ecet évezredek óta szerepel a természetgyógyászat elemei között is. Az Egyesült Államokban működő Ecet Intézet érdekes adatokat hozott nyilvánosságra arról, hogyan gyógyították ecettel a skorbutot az amerikai polgárháború idején, vagy miként alkalmazták sebkezelésre az első világháború során.
Tomoo Kondo és munkatársai azt vizsgálták, hogyan befolyásolja az ecetfogyasztás kísérleti egerek zsíranyagcseréjét, milyen módon és mértékben híznak, ha étkezésük alapvető része az ételecet. Az egerek erősen hizlaló, zsírban dús kosztot kaptak, de az egyik csoport a táphoz a szokásos vizet itta, a másik csoport tagjai viszont hat héten keresztül csak ecetes folyadékkal olthatták szomjukat.
Az eredmény fényesen igazolta a kutatók azon reményét, hogy az egerek az ecetes diétán kevésbé híznak. A hatodik hét végén az ecetsavas folyadékkal kezelt csoport testében, főleg májában 10 százalékkal kevesebb zsír halmozódott fel, mint a másik csoport tagjainak szervezetében.
Az izgalmas különbség hátterében azt találták, hogy az ecet azoknak a géneknek a tevékenységét fokozza, amelyek a zsírok égetését növelik. A zsírszövet így éppen a hasüregben rakódott le kisebb mennyiségben, ahol az elzsírosodás az igazán egészségtelen folyamat. Ezek a gének olyan fehérjék keletkezésében játszanak szerepet, melyek a zsírsavak lebontását végzik.
(Egyes, még folyamatban lévő kutatások előzetes eredményei szerint ecettel a zsír fölhalmozódásának gátlásán kívül kedvezően befolyásolható a vérnyomás és a vércukor értéke is.)
Hatheti kezelés - bármilyen gyógyszer alkalmazása esetén - ilyen eredménnyel az emberi súlycsökkentés szempontjából is rendkívül ígéretes beavatkozásnak tűnik. Az egér és az ember élettartamát egybevetve azonban ez az idő az emberek számára nem másfél hónapos, jópofa fogyókúrát, hanem alapos étrendi változtatással járó, négy savanyú esztendőt jelentene.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt északkelet felől tovább szakadozik, csökken a felhőzet, míg nyugaton továbbra is zömmel borús marad az idő. A nyugati határszélen gyenge havazás előfordulhat. Délután északkelet felől tovább csökken a felhőzet, az ország északkeleti harmadán már alig zavarja felhő a napsütést. Nyugaton, délnyugaton ugyanakkor borongós marad az idő, a nyugati határszélen eleinte kisebb havazás még előfordulhat. A szél mérsékelt északkeleti lesz. Hajnalban -21, -11 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke -10,...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
- Maradandó fejlődési zavarokat okozhat a testi fenyítés
- A mellrák ellen nem véd a szója
- A napfény hiánya is elősegítheti a stroke-ot
- A mozgás a rákból meggyógyultakon is segít
- A zöld tea jót tesz az idősebb szervezetnek
- A diabétesz növeli a születési rendellenességek kockázatát
- A szájrák kockázatát növelheti a bor
- Vérnyomáscsökkentő a lila burgonya
- Az antipszichotikumok negatív hatással vannak az anyagcserére
- Fertőzésként terjed a testben az Alzheimer-kór