A mellrák ellen nem véd a szója
Egy új kutatás szerint a szójás étrend-kiegészítők nem védik meg a nőket a mellráktól. Az eredmények egybevágnak a korábbi kutatási anyagokkal, melyek megnézték a szója rákellenes hatásait. Erről Dr. Seema Khan számolt be, a Northwestern Egyetem rákközpontjának sebész professzora. A kutatásban 98 nő vett részt, akik véletlenszerű kiválasztás alapján kaptak kevert szója izoflavont vagy placebot. Az izoflavonok a szójatartalmú ételek egyik összetevői, melyekről úgy tartják, hogy ösztrogéngátló hatásúak (az ösztrogén sok melldaganat-típus kialakulásáért tehető felelőssé). Hat hónap elteltével a kutatók megmérték a Ki-67 szintjét a nők bizonyos rákos sejtjeiben. A Ki-67 fehérjemarker jelzi a daganatsejt növekedését.
A zöld tea jót tesz az idősebb szervezetnek
Az elmúlt pár év során számos kutatás vette górcső alá a zöld teák egészségre gyakorolt jótékony hatásait. A kutatási eredmények alapján megállapítható, hogy a zöld tea rendszeres fogyasztása csökkenti az olyan időskorra jellemző betegségek, mint a csontritkulás, a stroke és a kognitív leépülés valószínűségét.
Az ekcéma gyógyítására is használható a halolaj
Egyes szakértők szerint a terhesség alatt szedett halolaj-kapszula segíthet megelőzni a születendő gyerekeknél az ekcéma kialakulását. A vizsgálatok során az omega 3-tartalmú étrendkiegészítőket szedő édesanyák gyermekeinél háromszor ritkábban fordult elő a súlyos bőrszárazsággal járó betegség. Ezeknél a gyerekeknél a tojásallergia kialakulásának esélye is ötven százalékkal kevesebb volt.
A koffeinmentes kávé élesíti a memóriát
A Mount Sinai Orvostudományi Egyetem kutatói a Nutritional Neuroscience online kiadásában megjelent tanulmányukban kimutatták, hogy a koffeinmentes kávé serkenti a 2-es típusú cukorbetegséggel összefüggő agyi energia-anyagcserét. Ez az agyi diszfunkció a demencia és más neurodegeneratív betegségek, például az Alzheimer-kór egyik ismert kockázati tényezője.
Neve a görög "zöldszín" szóból ered, ugyanis a roham során zöldes színűre változik a szaruhártya.
Keresés
- Maradandó fejlődési zavarokat okozhat a testi fenyítés
- A mellrák ellen nem véd a szója
- A napfény hiánya is elősegítheti a stroke-ot
- A mozgás a rákból meggyógyultakon is segít
- A zöld tea jót tesz az idősebb szervezetnek
- A diabétesz növeli a születési rendellenességek kockázatát
- A szájrák kockázatát növelheti a bor
- Vérnyomáscsökkentő a lila burgonya
- Az antipszichotikumok negatív hatással vannak az anyagcserére
- Fertőzésként terjed a testben az Alzheimer-kór