Gránátalma evéssel is megelőzhető a mellrák
A gránátalma alkotóelemei gátolják az ösztrogén pozitív mellrák terjedését. Amerikai kutatóknak sikerült kideríteniük sejtkultúrás laborkísérletek segítségével, hogy ezért az úgynevezett ellagitanninok felelősek, amely anyagokhoz az ellagsav is tartozik.
Ezek a polifenolok gátolják az aromatáz enzimet, amely a férfi nemi hormont, a tesztoszteront ösztrogénné alakítja, és kulcsszerepet játszik a mellrák kialakulásában - tudósít a Die Presse című osztrák napilap internetes kiadása.
Az ellagitanninok hatása az urolitin B nevezetű anyagcsereterméken alapszik - írják a kaliforniai sejtbiológusok a "Cancer Prevention Research" című szaklapban. Igaz, a laborkísérletekben nagy mennyiségű hatóanyaggal sikerült csak gátat vetni a rákos sejtek szaporodásának. Az emberi szervezeten belül sajnos nem lehet ekkora értékeket elérni, mivel az ellagitanninok csekély mértékben képesek csak bekerülni a véráramba.
A Wisconsin Egyetem (USA) kutatói már korábban kimutatták, hogy a gránátalma kivonata képes meggátolni a bőrrák kialakulását kísérleti állatokon. A Kaliforniai Egyetem szakembereinek kutatása szerint pedig a gránátalmából kivont anyagok jelentős védőhatást fejtenek ki a prosztatarák ellen.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt északkelet felől tovább szakadozik, csökken a felhőzet, míg nyugaton továbbra is zömmel borús marad az idő. A nyugati határszélen gyenge havazás előfordulhat. Délután északkelet felől tovább csökken a felhőzet, az ország északkeleti harmadán már alig zavarja felhő a napsütést. Nyugaton, délnyugaton ugyanakkor borongós marad az idő, a nyugati határszélen eleinte kisebb havazás még előfordulhat. A szél mérsékelt északkeleti lesz. Hajnalban -21, -11 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke -10,...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- Ritkábban lesz mellrákos, aki csontritkulás elleni gyógyszert szed
- A gyakori alkoholfogyasztás kiújuló mellrákhoz vezethet
- A szegényebb országokban több a mellrákos
- Közös kerékpározás a mellrák ellen Hódmezővásárhelyen
- A mellrákhoz kapcsolódó gént fedeztek fel kutatók
- Rózsaszín Lánchíd - Séta a mellrák ellen
- Helyes táplálkozással csökkenthető a mellrák kockázata
- Október 4-én séta a mellrákszűrés fontosságáért
- Súlyemeléssel csökkenthető a mellrákműtét utáni ödéma
- A szoptatás véd a mellrák ellen
- Célzott támadás a mellrák ellen
- A gyerekkori sugárterápia növeli a mellrák kockázatát
- Ausztriában is bevezetik az országos mellrákszűrést
- Összefogás zokniban: küzdelem a mellrák ellen
- A vörösbor fogyasztása mégsem csökkenti a mellrák kockázatát
- Nő a mellrákveszély a hormonkezelt menopauzás nőknél
- Növeli a mellrák kockázatát a kombinált hormonpótlás
- Megszületett az első olyan brit baba, akinél a fogantatása után vizsgálták a mellrákgén meglétét.
- Kitolódott a gyermekvállalás időpontja
- Az agresszív emlőrák legyőzhető cinkkel
- Diéta alatt is engedélyezett a torta
- A főtt paradicsom segít megállítani a rákos sejteket
- Világítanak a daganatsejtek a folyadékbiopsziától
- Maradandó fejlődési zavarokat okozhat a testi fenyítés
- A mellrák ellen nem véd a szója
- A napfény hiánya is elősegítheti a stroke-ot
- A mozgás a rákból meggyógyultakon is segít
- A zöld tea jót tesz az idősebb szervezetnek