Háromszoros stroke-veszély egy órával alkoholfogyasztás után?
Háromszor akkora a kockázata a stroke-nak egy órával bármilyen alkoholos ital fogyasztása után, mint normál körülmények között - erről ír az amerikai szívgyógyászok szövetségének (American Heart Association) lapja.
Murray A. Mittleman doktor, a téma szakértője, a Harvard egyetem orvoskara kardiovaszkuláris kutatócsoportjának vezetője 390 olyan beteget vizsgált meg, akiket ischaemiás (agyi vérszegénység okozta) ictus ért. Megállapította, hogy általában kétszeres stroke-veszélyeztetettek lettek az alkoholfogyasztás révén ahhoz képest, amikor nem ittak. Ez a veszély háromszoros egy órával az alkoholfogyasztás után, két órával később már 1,6-szeresére csökken. A következő 24 órában viszont már csak 30 százalékos, feltéve, ha az illető nem „tölt rá".
A túlzott alkoholfogyasztás veszélyei régóta ismertek, ugyanakkor Mittleman megállapításainak ellentmondanak azok a vélemények mely szerint a mérsékelt, kis mennyiségű alkoholfogyasztásnak jó hatása van az erekre, és még akár a stroke-ot is megakadályozhatja.
A valódi válasz alighanem itt is a mérték. No és persze az sem mindegy, hogy valaki minőségi borokat és egyéb szeszeket fogyaszt el, vagy pedig mérgező „pancsokat".
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban csütörtök délelőtt több órára kisüt a nap, észak felől azonban egy hidegfront szakadozott felhőzete már érinti az országot. Legfeljebb néhol fordulhat elő zápor, zivatar. Délután egyre többfelé tornyosulnak gomolyfelhők, amelyekből záporok, zivatarok alakulhatnak ki. Főként délen és nyugaton van esély heves, felhőszakadással, jégesővel kísért zivatarokra. Csapadék legkisebb eséllyel az északkeleti országrészben várható. A szél élénk északi lesz. Hajnalban 12, 17 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke 23,...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- Az unióban szélsőségesek az alkoholfogyasztási szokások
- A mértékletes alkoholfogyasztás jótékony hatása elvész a dohányzás mellett
- A gyakori alkoholfogyasztás kiújuló mellrákhoz vezethet
- Újabb tanulmány az alkoholfogyasztásról
- A mérsékelt alkoholfogyasztás erősíti a csontokat
- Az egyetemisták alkoholfogyasztási szokásai
- A mérsékelt alkoholfogyasztás csökkenti az epeköves rohamok számát
- A brit nők körében növekszik a mértéktelen alkoholfogyasztás
- Az alkoholfogyasztás növeli a hasnyálmirigy rák kockázatát
- A mérsékelt alkoholfogyasztás bikává tesz?
- Magasabb IQ, túlzott alkoholfogyasztás
Hasonló betegségek
- A nordic walking a szívbetegeknek is jót tesz
- Egy gyakran használt antibiotikum árthat a szívnek
- Fenyegeti a fiatalokat a melanóma
- A kudzu segíthet legyőzni az alkoholizmust
- Összefügg a húsevés és a macsóság a férfiak szerint
- Tovább él, aki főzőcskézik
- A háttérben hallgatott zene, jobb teljesítményt eredményez
- Az őssejtbeültetés hosszútávon is hatékony megoldás lehet
- A megszégyenítés nem jó nevelési módszer
- Sok gyógyszert szednek az idősek, ami árthat is