Hőmérséklet:
Fronthatás:
+ 26°C / + 32°C
nincs front
Időjárás tovább az orvosmeteorológiához
 
 
 

Igyon zöld teát a tüdőrák megelőzésére

Forrás: MTI
2010. 01. 15. 11:00:00

A zöldtea ivása bizonyos védelmet nyújthat a tüdőrák ellen tajvani kutatók szerint.

A szakemberek klinikai vizsgálatokat végeztek több mint 500 ember - 170 tüdőrákos és 340 egészséges - bevonásával a kelet-ázsiai szigetországban, és megállapították, hogy jelentősen csökkent a tüdőrák kockázata azon dohányzók és nemdohányzók körében, akik legalább egy csésze teát elfogyasztottak naponta.

Azon dohányzók és nemdohányzók körében viszont, akik egyáltalán nem fogyasztottak zöldteát, 5,16 szorosára nőtt a tüdőrák kockázata. A dohányzók körében ez a kockázat még nagyobb, 12,71-szeres volt - idézte a ScienceDaily tudományos hírportál a szakemberek előadását egy amerikai rákkonferencián.

A tudósok feltételezik, hogy az emberek genetikai állománya is szerepet játszik a kockázati tendenciában. A zöldteafogyasztók, akár dohányzók, akár nem dohányzók, ha az IGF1 nevű génnel rendelkeztek, kevésbé voltak hajlamosak a tüdőrákra, mint azok a zöldtea-ivók, akiknél az IGF1 gén egy másik fajtája volt jelen.

A zöldteát, amely a Camellia sinensis nevű ázsiai növényből készül, Ázsiában széles körben fogyasztják. Számos rákbetegség sokkal kisebb arányban fordul elő a világnak ezen a felén, ezt már korábban is a zöldtea fogyasztásával magyarázták.

Laboratóriumi vizsgálatok már kimutatták, hogy a zöldtea kivonatai, a polifenolok megállíthatják a ráksejtek növekedését. Ám az emberek bevonásával végzett korábbi vizsgálatok vegyes eredményeket hoztak. Egyes esetekben bizonyított volt a védelmi hatás, míg máskor nem találtak rá bizonyítékot - írta a BBC hírszolgálata.

Értékelje Ön is!
Hozzászólások, vélemények (0) Szeretne hozzászólni?

Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük regisztráljon!

Ehhez a tartalomhoz még nem érkezett hozzászólás.
 
 

Keresés

részletes kereső... részletes kereső...