Kalóriaszámlálással kevesebb a kövér gyerek
Egy felmérés szerint ha a szülők a gyorséttermek étlapjáról megtudhatják, hogy mennyi kalóriát tartalmaznak a kicsik kedvenc ételei, jobban megfontolják, hogy mi kerül a gyerekek tányérjára, mint ha csupán a vonzó ételneveket olvassák.
Amerikai szakemberek mind nyomatékosabban hangsúlyozzák, hogy a koszorúér-betegség kockázati tényezői közül sikerült lényegesen csökkenteni a dohányzás gyakoriságát, de ezt a kedvező hatást ellensúlyozza az elhízás, amely lassan és visszafordíthatatlanul minden korosztályban növekszik. A súlytöbblet is kockázati tényező: az elhízottaknak emelkedik a vérnyomása, közöttük sokkal több lesz cukorbeteg, és a túlsúly cipelése megterheli az ízületeket is. Óriási gond, hogy a kövér gyerekek száma is rohamosan nő.
Több amerikai szövetségi államban és nagyvárosban már nem csak a divatos vendéglőkben, hanem gyorséttermekben is kötelező feltüntetni az egyes fogások kalóriaértékét, sőt néhol a zsír-, szénhidrát- és fehérjetartalmát is. Pooja S. Tandon és munkatársai most olyan tanulmányról számoltak be a Pedatrics folyóiratban, amely azt vizsgálta, hogy mennyire veszik figyelembe az amerikai szülők a 3-6 éves gyermekeiknek rendelt ételek kalóriatartalmát a gyorséttermekben.
A szülők a McDonald's étlapját tanulmányozhatták, de úgy, hogy a csoport fele olyan étlapot kapott, amelyen az ételek képei mellett nem csak az árat, hanem a kalóriatartalmat is föltüntették. A kutatók azt is figyelembe vették, hogy az apa vagy az anya döntött a gyermeknek szánt étel kiválasztásában; vizsgálati szempont volt a szülők iskolázottsága, sőt az is, hogy mennyi volt a testsúlyuk.
Egyértelműen kiderült, hogy azok a szülők, akik az étlapon nem csak az ennivaló képét és árát, hanem a kalóriaértékét is láthatták, 102 kalóriával kisebb tápértékű, vagyis kevésbé hizlaló ételeket választottak gyermeküknek, mint a szokványos étlap alapján döntő felnőttek.
A szakemberek szerint a legjobb döntést akkor tudnák meghozni a szülők, ha egy korábbi, felnőtteken végzett tanulmány eredményei alapján az étel kalóriatartalma mellett azt is feltüntetnék, hogy mennyi az egészséges élethez és a növekedéshez szükséges napi optimális kalóriafogyasztás.
Fáradt, levert, esetleg kedvtelen?
Arra gondolt már, hogy ez az időjárás hatása?
Olvasson bővebben a következő napok időjárásának élettani hatásairól!
Hazánkban péntek délelőtt északkelet felől tovább szakadozik, csökken a felhőzet, míg nyugaton továbbra is zömmel borús marad az idő. A nyugati határszélen gyenge havazás előfordulhat. Délután északkelet felől tovább csökken a felhőzet, az ország északkeleti harmadán már alig zavarja felhő a napsütést. Nyugaton, délnyugaton ugyanakkor borongós marad az idő, a nyugati határszélen eleinte kisebb havazás még előfordulhat. A szél mérsékelt északkeleti lesz. Hajnalban -21, -11 fok várható. A hőmérséklet csúcsértéke -10,...
Bővebben »
Ezt a funkciót csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe. Kérjük, regisztráljon!
Keresés
Cikkek a témában
- Már gyerekkorban is roncsolja az ereket a súlyfelesleg
- A cukros üdítők miatt egyre többen túlsúlyosak és cukorbetegek
- Könnyebben betegszik meg a kövér gyerekek szíve
- Minden ötödik amerikai óvodás túlsúlyos, főleg az indián származásúak
- Az adózás egészséges?
- Minden ötödik osztrák gyerek kövér
- Gyerekek - felnőtt kórban
- Kitolódott a gyermekvállalás időpontja
- Az agresszív emlőrák legyőzhető cinkkel
- Diéta alatt is engedélyezett a torta
- A főtt paradicsom segít megállítani a rákos sejteket
- Világítanak a daganatsejtek a folyadékbiopsziától
- Maradandó fejlődési zavarokat okozhat a testi fenyítés
- A mellrák ellen nem véd a szója
- A napfény hiánya is elősegítheti a stroke-ot
- A mozgás a rákból meggyógyultakon is segít
- A zöld tea jót tesz az idősebb szervezetnek